mina templars ...

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Röde

Re: mina templars ...

Inlägg av Röde »

Heja, heja. När får vi se en grunt?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

paintner

Inlägg av paintner »

Röde skrev:Heja, heja. När får vi se en grunt?
det kommer. försöker ta och måla min lista jag spelar med för närvarande.
och jag började med speedersarna och sen stog rhinon på bordet bredvid så det föll sig naturligt =)

men det kommer troops också, och de kommer förhoppningsvis ha ett splittat schema.
- black templars @ time of ending -

paintner

Inlägg av paintner »

målar sponsons och ett predator-torn just nu då jag ev. ska låna ut en tank till LBK-touren och/eller RydCon.

Bild
Bild

ska även försöka få klart de sista detaljerna (huvud, HB och shoulderpads) till mina speeders då de också ska få se action på LBK och RydCon under annan fältherre.

/ paintner

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ooooh, riktigt snygg weathering. Stipling med svamp antar jag? Vad har du använt för färger, och hur?

paintner

Inlägg av paintner »

HeadWar skrev:Ooooh, riktigt snygg weathering. Stipling med svamp antar jag? Vad har du använt för färger, och hur?
jupps, det är med svamp, använder de där 1x1cm delarna man får ut ut armytransport foamen =p

det där är ADEPTUS BATTLEGREY som grund (på sponsonen) med vallejo svart (den rinner mer och funkar bättre tycker jag) som 'damage' och sedan vallejos SMOKEY INK nervattnad väldigt kraftigt och målad i alal skarvar tills det syns och ser lite rostigt ut, sedna en nervattnad wash av den samma över sponsonen där det tycks passa alt. över allt. lite olika, ingen direkt vetenskap över det utna mest blask =)

sen en vattnad BADAB BLACK över det för att tona ner det gråa lite och göra det med mörkt.

paintner

Inlägg av paintner »

för att återuppliva en gammal tråd istället för att skapa en ny ...

sitter och målar templars. kanske inte det bästa att göra kl 4 på nätten när man är trött och sådär men wtf.
de är svarta, så som vanliga marines och med svart/grå/vit eagle samt röd respektive grå shoulderpad lining och svarta pads. och korset är svart/grå/vitt likväl. men funderar lite på dödskallen. vit? svart/grå/vit? röd? alt. samma färg som squaden? för squadmarking?

funderar nämligen på att låta det röda (vänster shoulderpad) vara squadmarking färgen. och kman kanske skulle knyta det med dödskallen då för att förtydliga? eller är det onödigt att bryta det svart/grå/vita temat på ornamentet?

funderar även på highlightning. ska man göra tabletop med tjock codex grey eller ska man gå flite samma väg jag gjort på bröstplåten och sedan washa över för att tona ner?
Bilagor
_MG_0058.JPG
_MG_0058.JPG (51.22 KiB) Visad 1474 gånger
_MG_0057.JPG
_MG_0057.JPG (46.87 KiB) Visad 1474 gånger

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Röd dödskalle ger mer färg till gubben. Det är bra.

Dessutom ser det ganska snyggt ut redan. Gillar't. :mrgreen:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

paintner

Inlägg av paintner »

så rött på denna skull då och sedan ev. gult om squad 2 får gula trims osv?

paintner

Inlägg av paintner »

lite update.

Bild
Bild
Bild

paintner

Inlägg av paintner »

sådär ... lite mer gjort, dock inga bilder just nu.

gul squad ser OK ut, likaså tycker jag både röd och blå syns och funkar bra.
hade en tanke på lila (liche purple) på en squad men ser nu att det blir väldigt mörkt med ett lager badab black över.
det syns inte riktigt lika bra som de andra så frågan är om jag sla byta färg helt eller bara försöka ljusa upp det lite.

såhär i efterhand känns kanske inte lila så jävla hett med tanke på att de andra färgerna faktiskt funkar ihopp på ett annat vis. lila blir lite malplacerat. tips/förslag på färger? har en squad kvar utöver den lila att 'färgkoda' ...

tagna färger är då gult, blått, rött ... provad är lila men tveksamt. funderat på grönt och ska väl testa det imorgon, men som sagt. ev ersättning för lila plus en till 8utöver grönt) vore trevligt.

tankne finns på vitt också. men det kanske blir lite småtråkigt ...

Skriv svar