Ny regelboks FAQ!!!

Regelfrågor och förslag på husregler
paintner

Re: Ny regelboks FAQ!!!

Inlägg av paintner »

imp skrev:Länken i första posten i tråden leder inte till den FAQ jag kan se på GWs hemsida. De är nästan identiska.

Båda versionerna om independent och under hälften står på samma ställe, men har olika ordalydelse.

Den jag hittar finns här: http://www.games-workshop.com/gws/conte ... ue&start=2

Översta dokumentet

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... Q_V1_1.pdf
finns det TVÅ officiella dokument nu asså? med samma filnamn men med olika text?!
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Verkar så, jag har iaf två st uppe på min dator. Längst ner till höger på sid 2 på båda, samma frågor runt, helt olika svar.

Sökvägen skiljer sig en del.
En bild säger mer än 1000 kaniner

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

den första som länkades, där räknas han med, i den senare, tydligen uppdaterade, så räknas han inte med.
det finns totalt 1 dokument, det som man kan ladda ner på sidan med FAQ:ar, sen att det finns en gammal version som inte stämmer, som dom släppte i natt, det är egalt.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

imp skrev:Verkar så, jag har iaf två st uppe på min dator. Längst ner till höger på sid 2 på båda, samma frågor runt, helt olika svar.

Sökvägen skiljer sig en del.
och nej, sökvägen skiljer sig inte det minsta (den ena länkar till sidan, den andra direkt till dokumentet)
Winning is a theme!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

.../m1490286a_FAQ_40Krulebook_version1_1.pdf
.../m1490286a_Warhammer_40,000_Rulebook_FAQ_V1_1.pdf

Inte direkt identiskt

Det jag la upp var länk till sidan och det jag antar är det nya dokumentet. Sökvägarna jag pratade om handlade om direktlänkarna till de olika dokumenten.
En bild säger mer än 1000 kaniner

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

äh kollade bara på det som paintner quote:at i sin post , spelar ingen roll, finns fortfarande bara 1 dokument som är officiellt, och det är det som länkas från sidan med dokumenten.
Winning is a theme!

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Skulle inte bli förvånad om GW får en del klagomål vad gäller IC och 2" från alla enheter. Misstänker de kommer att ändra detta till att IC måste stanna 2" från alla enheter som de får lov att joina (så som det står i Inat Faq). Då kan en vanlig IC exempelvis vara närmre än 2" från fordon eller monster (som de ju inte får skapa en unit tillsammans med), och techmarines kan åter laga fordon..
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Johannesson skrev:
Q: How do Independent Characters that have joined a
squad effect working out if a squad is below half strength
or not? (p48)
A: Independent Characters are not counted when working
out if a squad is below half strength or not. The exception
to this is if an Independent Character is with a Retinue (in
3 WARHAMMER 40,000 RULEBOOK
which case he is counted when working out if the squad is
below half strength).
Vad läser ni?
En ny tolkning! Som är mycket bättre än den förra! Coolt... 8-)
Den här FAQ:n blir bara bättre och bättre. Väntar man några timmar kanske Stealth-prylen försvinner också.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Stealth prylen är bara en förtydling av det som egentligen alltid stått i regelboken. Nämner ingenting om modellens eget cover save utan nämner väldigt tydligt att det gäller enhetens alla cover saves. Även om troligen ingen spelat så..
STEALTH
The ability to make maximum use of available cover has
saved many a warrior from discovery and death. All of
the unit's cover saves are improved by +1.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Mutt

Inlägg av Mutt »

Man kan ju alltid hoppas att detta är GWs nya idé. Att faktist ha en aktuell faq som tar upp viktiga frågor, och som dessutom kanske uppdateras mer än en gång vvartannat år!

Skriv svar