Till vilken enhet räknas en Necron som ligger ner och väntar på sitt WBB. Om modellens enhet fortfarande finns räknas den då till den enheten även om det finns en annan enhet närmre när det väl är dags för WBB (eller räknas den alltid till närmsta enheten)?
Om en eller flera necrons är "döda" och väntar på WBB från en enhet som inte längre finns räknas dom då fortfarande som en enhet eller tillhör dom närmsta enhet (av samma typ)?
Anledningen till frågorna är att jag funderar på hur det fungerar när man använder sig av Monolithen för att få ett extra WBB. Dvs vilken enhet är det som ska gå genom portalen för att modellen ska få ett extra WBB?
Tex: Modell 1 (från enhet A) väntar på WBB, hela den ursprungliga enheten (A) är borta men det finns en liknande enhet inom 6" (Enhet B). Modellen får ett WBB men misslyckas. Är det enhet A (dvs endast modell 1) som ska gå genom Monolithen för att man ska få ett extra WBB eller är det enhet B?
Jag tycker att det logiska borde vara att en modell som inte längre har en enhet tillhör den närmsta liknande enheten och då i detta fallet skulle enhet B behöva gå genom portalen för att man ska få ett extra WBB.
Necron WBB fråga.
Re: Necron WBB fråga.
Necrons måste alltid försöka att WBBa till sin ursprungliga enhet och såfort de har försökt att WBBa till en enhet så skulle jag säga att de tillhör den.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"