combi-bolter + cml

Regelfrågor och förslag på husregler
Lontt

combi-bolter + cml

Inlägg av Lontt »

Logiskt sätt borde jag få skjuta vapnet jag ersatte stormboltern med med raw säger specefikt storm bolter, vad tycker ni ska man få skjuta boltern eller plasma eller ingendera om man har en combi-plasma samtidigt som cml?

Johannesson

Re: combi-bolter + cml

Inlägg av Johannesson »

Känns tyvärr som att gw copy-pastade från sm-codexen där termisar inte kan ha nåt annat än stormbolter. Antar du ser det som ett problem eftersom du redan limmat ihop någon med cml + combi, men är det inte bara lättare att byta till en stormbolter på cml gubben och sätta combi-vapnet på en annan? Eller hade du tänkt köra med 5 combi-vapen samt cml i en 5-manna?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Lontt

Inlägg av Lontt »

äh bryta bort en stormbolter eller försöka ändra reglerna?

helt klart ändra reglerna

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

:D
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det är dessutom bättre att ha combi vapnet på en annan modell så du kan gaya mer med wound allocation.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Ur poängsynvinkel är det även bättre. Det kostar ju samma oavsett om man uppgraderade en bolter eller en bolter.

Lontt

Inlägg av Lontt »

eftersom jag bara har 2 modeller med tda i enheten i fråga och jag gärna har combi plasma på relentless modeller så håller jag inte med.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Fast oavsett vad som skulle vara bäst är reglerna rätt klara. En modell får normalt bara skjuta med ett vapen. Cyclone har dock en specialregel som säger att man får avfyra en stormbolter samtidigt som den. Om är man beväpnad med något annat kan man inte utnyttja den regeln och får nöja sig med att skjuta antingen cyclone eller det andra vapnet.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Mortarion skrev:Fast oavsett vad som skulle vara bäst är reglerna rätt klara. En modell får normalt bara skjuta med ett vapen. Cyclone har dock en specialregel som säger att man får avfyra en stormbolter samtidigt som den. Om är man beväpnad med något annat kan man inte utnyttja den regeln och får nöja sig med att skjuta antingen cyclone eller det andra vapnet.
Som så många försökt övertyga mig, det är antagligen tänkt så. Annars kan man argumentera för en hel jävla massa saker som reglerna är väldigt tydliga på... (scoring speeders i DA)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Snot skrev:Annars kan man argumentera för en hel jävla massa saker som reglerna är väldigt tydliga på... (scoring speeders i DA)
Men det är ju faktiskt inte riktigt samma sak då det är en kvarleva från 4th-ed.
Alexander Merinen

Skriv svar