cyclone launchers

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
the godfather

Re: cyclone launchers

Inlägg av the godfather »

Mortarion skrev:Men den sista ser klart bäst ut. Och de två innan den ser betydligt bättre ut än de tidigare varianterna.
ja och ja
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Du tycker de ser för stora ut, jag tycker de ser lite små ut... Gillar den från land speedern bäst.

De skjuter trots allt 2 stycken missiler av samma styrka som vanliga missile launchers varje runda, och det är utan den där omladdningsmojängen som missile marines har på ryggen, så den borde rymma några stycken. Och missile marines har ju en tub som är nästan lika lång som de själva är...

Men med det sagt, så hade jag också tyckt de smoke varianterna som är på de sista bilderna är helt ok att spela med :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

paintner

Inlägg av paintner »

Johannesson skrev:Du tycker de ser för stora ut, jag tycker de ser lite små ut... Gillar den från land speedern bäst.

De skjuter trots allt 2 stycken missiler av samma styrka som vanliga missile launchers varje runda, och det är utan den där omladdningsmojängen som missile marines har på ryggen, så den borde rymma några stycken. Och missile marines har ju en tub som är nästan lika lång som de själva är...

Men med det sagt, så hade jag också tyckt de smoke varianterna som är på de sista bilderna är helt ok att spela med :)
tror väl dock att det är så att cyclonen är ett batteri. inte säkert de skjuter två missiler av samma styrka utan kanske mer att de skjuter flera mindre som tillsammans blir det. då upplägget är annorlunda. sen har de väl fancy varianten av dem medan marines får lite budget =)

men om man går efter det så borde ju dreaden kunna dra iväg en jäkla salva =)
- black templars @ time of ending -

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Sista var klart snyggast.

the godfather

Inlägg av the godfather »

paintner skrev:men om man går efter det så borde ju dreaden kunna dra iväg en jäkla salva =)
tau stealthsuit burstcannon vs hammerhead burstcannon
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

När de kantiga Dreadnoughtsen först introducerades så sköt missile launchern d3 skott. De flesta vapnen hade iofs någon bonus över andra plattformar.

Lontt

Inlägg av Lontt »

Bild

är en wip på vad jag tänker göra som count as cyclones. Håller med om att den blir jävligt bulky men jag gillar det ^^

Otto_Serholt

Inlägg av Otto_Serholt »

Med den j-a pjäsen på nacken borde han vara slow but purpousfull

Lontt

Inlägg av Lontt »

äh han är en space wolf, lite bättre än allt annat i power armor helt enkelt...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Tills januari kommer med Grey Knights som kommer ha CML monterade på handskarna :D
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Skriv svar