Dark Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Dark Eldar
Har gjort ett första utkast att kasta till vargarna.
Varsågoda.
Dark Eldar
A Dark Eldar army starts at 110 KP
HQ
Archon
-1 PW / E.Whip /blast pistol
-2 Agoniser / Blaster /Djinn / Husk blade
-3 combo Husk blade+Soul trap
-3 Shadow Field
-3 Webway Portal
Court
+1
-1 if 3 Sslyth
Succubus
-1 PW / E.Whip /blast pistol
-1,5 Agoniser
Haemonculus
-7 (-11 on first)
-1 PW / Flesh gauntlet / E.Whip
-1,5 Agoniser / Husk Blade
-3 combo Husk blade+Soul trap
-1 Liquifier
-2 Animus vitae
-3 Webway Portal
-10 Asdrubael Vect
-5 Dais of Destruction
-7 Duke Sliscus
-1 each unit with combat drugs (not him)
-5 Drazhar
-7 Lelith Hesperax
-7 Lady Malys
-5 Urien Rakarth
-3 Kheradruakh the Decapitator
-4 Baron Sathonyx
-4 each unit of Hellions
Elites
Incubi
-0,5 per model
Grotseques
+0,5 per model
-1 Liquifier gun / Flesh Gauntlet
Wracks
-2 if taken as troops
-1 liquifier gun
-1,5 Agoniser
Mandrakes
-2 each unit of Mandrakes
Harlequins
-1 each unit of Harlequins
-4 each Shadowseer
-0,5 each Harlequins Kiss
-1 Power Weapon
Kabalite Trueborn
-1 Blaster
-0,5 Splinter cannon
-1,5 dark lance
Hexatrix Bloodbrides
-1 PW / Haywire grenades
-1,5 Agoniser
Troops
Kabalite Warriors
-1 each unit
-1 13th model
-1 Agoniser / Blaster
-0,5 Splinter cannon
-1,5 dark lance
Wyches
-0,5 every third model
-1 PW / Haywire grenades
-1,5 Agoniser
Fast Attack
Hellions
-1 every 6th model
-1 PW / Stunclaw
-1,5 Agoniser
Scourges
+1 every 3rd model
-1 Splinter cannon / Haywire blaster / Heat lance / Blaster / Dark lance / Agoniser
Beastmasters
-1 each beastmaster
-1,5 Agoniser
-1 3rd Razorwing / 6th Khymerae
Reavers
-1 Heat lance / PW / Cluster Caltrops
-1,5 Agoniser
-2 Blaster
Heavy Support
Ravager
-7 each Ravager
-1 Night shields / Flickerfield
+1 each disintegrator cannon
Talos / Cronos
-4 first Talos / Cronos
-5 second Talos / Cronos
-6 third Talos / Cronos
-1 each weapon upgrade on Cronos
Razorwing Jetfighter
-7
-1 Night shields / Flickerfield
+1 each disintegrator cannon
Voidraven Bomber
-7
-1 Night shields / Flickerfield
-1 each missile
Transport Vehicles
-3 each Raider
-1 Night shields and/or Flickerfield
-2 each Venom
-1 Night shields and/or Flickerfield
-1 extra splinter cannon
Vehicles
-5 3rd vehicle with AV11 or better
Varsågoda.
Dark Eldar
A Dark Eldar army starts at 110 KP
HQ
Archon
-1 PW / E.Whip /blast pistol
-2 Agoniser / Blaster /Djinn / Husk blade
-3 combo Husk blade+Soul trap
-3 Shadow Field
-3 Webway Portal
Court
+1
-1 if 3 Sslyth
Succubus
-1 PW / E.Whip /blast pistol
-1,5 Agoniser
Haemonculus
-7 (-11 on first)
-1 PW / Flesh gauntlet / E.Whip
-1,5 Agoniser / Husk Blade
-3 combo Husk blade+Soul trap
-1 Liquifier
-2 Animus vitae
-3 Webway Portal
-10 Asdrubael Vect
-5 Dais of Destruction
-7 Duke Sliscus
-1 each unit with combat drugs (not him)
-5 Drazhar
-7 Lelith Hesperax
-7 Lady Malys
-5 Urien Rakarth
-3 Kheradruakh the Decapitator
-4 Baron Sathonyx
-4 each unit of Hellions
Elites
Incubi
-0,5 per model
Grotseques
+0,5 per model
-1 Liquifier gun / Flesh Gauntlet
Wracks
-2 if taken as troops
-1 liquifier gun
-1,5 Agoniser
Mandrakes
-2 each unit of Mandrakes
Harlequins
-1 each unit of Harlequins
-4 each Shadowseer
-0,5 each Harlequins Kiss
-1 Power Weapon
Kabalite Trueborn
-1 Blaster
-0,5 Splinter cannon
-1,5 dark lance
Hexatrix Bloodbrides
-1 PW / Haywire grenades
-1,5 Agoniser
Troops
Kabalite Warriors
-1 each unit
-1 13th model
-1 Agoniser / Blaster
-0,5 Splinter cannon
-1,5 dark lance
Wyches
-0,5 every third model
-1 PW / Haywire grenades
-1,5 Agoniser
Fast Attack
Hellions
-1 every 6th model
-1 PW / Stunclaw
-1,5 Agoniser
Scourges
+1 every 3rd model
-1 Splinter cannon / Haywire blaster / Heat lance / Blaster / Dark lance / Agoniser
Beastmasters
-1 each beastmaster
-1,5 Agoniser
-1 3rd Razorwing / 6th Khymerae
Reavers
-1 Heat lance / PW / Cluster Caltrops
-1,5 Agoniser
-2 Blaster
Heavy Support
Ravager
-7 each Ravager
-1 Night shields / Flickerfield
+1 each disintegrator cannon
Talos / Cronos
-4 first Talos / Cronos
-5 second Talos / Cronos
-6 third Talos / Cronos
-1 each weapon upgrade on Cronos
Razorwing Jetfighter
-7
-1 Night shields / Flickerfield
+1 each disintegrator cannon
Voidraven Bomber
-7
-1 Night shields / Flickerfield
-1 each missile
Transport Vehicles
-3 each Raider
-1 Night shields and/or Flickerfield
-2 each Venom
-1 Night shields and/or Flickerfield
-1 extra splinter cannon
Vehicles
-5 3rd vehicle with AV11 or better
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
Varför räknas inte av 10 fordon in i fordonsminuset? Det gör de för till exempel orker.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
För att Dark Eldar inte kan ha så mycket "hårda" fordon att det blir svårt att ta ut dem som Orker kan.
Trukks är mål för AC/LC/missile på samma sätt som BW är. DE-båtar är mål för AC/LC/missile på samma sätt som inget alls.
ev kan man ha ett monsterminus, men istället är det escalerande minus på monster samt extra mycket minus på AV11+
Trukks är mål för AC/LC/missile på samma sätt som BW är. DE-båtar är mål för AC/LC/missile på samma sätt som inget alls.
ev kan man ha ett monsterminus, men istället är det escalerande minus på monster samt extra mycket minus på AV11+
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
var det inte löst snack om att exkludera alla AV10 Open Topped från vehicle spam minuset? (framtida lösa planer jag snappade upp på snällcon)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
Jag är inte den som spikar saker, jag bara slänger ur mig något.
Vill man ha ett fordonsminus är det bara att stoppa in samma som tidigare och ta bort det av11 minus som jag skrev dit för att ersätta det.
Vill man ha ett fordonsminus är det bara att stoppa in samma som tidigare och ta bort det av11 minus som jag skrev dit för att ersätta det.
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
Det enda som sticker ut mycket är det extra -4 som Helions får om man tar Baron Sathonyx. De blir väl inte så mycket av att vara troop (-2 borde räcka), eller ger han dem något mer som jag missat?
Alexander Merinen
- theWatchman
- Inlägg: 2559
- Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
ja, -4 för varje är för mycket. Man kanske skulle skriva någon specialare om att om det finns en jätte-enhet med(som han tilltänkt skall joina) så borde dom få massa minus för den enheten... Skall fundera lite på det.Zurken skrev:Det enda som sticker ut mycket är det extra -4 som Helions får om man tar Baron Sathonyx. De blir väl inte så mycket av att vara troop (-2 borde räcka), eller ger han dem något mer som jag missat?
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
-4 för första och -2 för resterande?
Re: Nya Dark Eldar - Kompmall
Enligt samma argument ska orktruckar bara ha minus i listor som även innehåller en battlewagon.speedfreek skrev:För att Dark Eldar inte kan ha så mycket "hårda" fordon att det blir svårt att ta ut dem som Orker kan.
Trukks är mål för AC/LC/missile på samma sätt som BW är. DE-båtar är mål för AC/LC/missile på samma sätt som inget alls.
ev kan man ha ett monsterminus, men istället är det escalerande minus på monster samt extra mycket minus på AV11+
Jag tycker att eldarbilar är lika farliga som orkbilar, så liknande komp bör de ha enligt mig.
Observera att vi bara talar om extra fordonsminus nu.