Terminator armour, chimera?
Terminator armour, chimera?
Kan en kille med terminator armour åka i en chimera
(inq lord med bodyguarden skall få pka fint...)
Mvh Pontus
(inq lord med bodyguarden skall få pka fint...)
Mvh Pontus
Re: Terminator armour, chimera?
En spin-off-fråga: Landraider Crusader som kan transportera folk med terminator armour och har 16 pers limit. Är det då 8 terminators max, eller är det upp till 16 oavsett enhetstyp?
står på terminator armor att den tar upp 2 platser i transporter.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Jo, men tänkte om det var något speciellt då det står specifikt att den kan transportera Terminator armour, men tydligen inte. 
Det är för att vanliga fordon inte får det, skulle man kunna säga, men det egentliga läget är mycket krångligare än så 
Saeculum Obscurums Forum
terminator armor=2 platser
icke terminator= 1 plats
Landraider= erbjuder platser även för tjocka termisar
De flesta övriga fordon= låter dig inte ha termiskläderna på ombord eller som handbagage
Sen finns det ju lite märkliga omständigheter där dessa regler inte fungerar.
Tex chimeror till DH, där kan ju en Inq åka med sin armour, men det är säkert okej för han garanterat åker ensam i den då ingen i hans följe har den, så där gör resebolaget ett undantag.
icke terminator= 1 plats
Landraider= erbjuder platser även för tjocka termisar
De flesta övriga fordon= låter dig inte ha termiskläderna på ombord eller som handbagage
Sen finns det ju lite märkliga omständigheter där dessa regler inte fungerar.
Tex chimeror till DH, där kan ju en Inq åka med sin armour, men det är säkert okej för han garanterat åker ensam i den då ingen i hans följe har den, så där gör resebolaget ett undantag.
jag skulle säga att det är lite att ta i när man säger att de flästa överiga fordon inte låter en transportera termenators.mindtrix skrev: De flesta övriga fordon= låter dig inte ha termiskläderna på ombord eller som handbagage
Så vitt jag vet kan alla fordon utom rhinos och rasorbacks transportera termisar.
edit: det kanske gäller nån hiterpå BA flygare också?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Gonka Koff
Vendettor och Valkyrier får väl inte ha termosar i sig om jag inte minns fel.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Vendettor nej för att dom aldrig kan hamna i samma armé, men inquisitorial valkyrie får enligt jänkarna ha 12 termosar, eftersom det inte står på varken den eller deras termos armor att dom tar upp 2 platserGonka Koff skrev:Vendettor och Valkyrier får väl inte ha termosar i sig om jag inte minns fel.
Saeculum Obscurums Forum