Angel Encarmine och Dante?!
Re: Angel Encarmine och Dante?!
Har funderat ut hur jag ska göra.
Har beställt 1 paket med Sanguinary Guards och 1 paket med en Space marine commander.
Följande delar kommer användas:
1. Bröstkorg från Sanguinary Guards
2. Ryggdel från commandern, den delen som har en mantel
3. Assault rocket-pack från Sanguinary guards
4. Vingar från sanguinary guards
5. Huvudet med krans från sanguinary guards
6. Yxa/Power weapon från sanguinary
7. Boltgun från sanguinary guards
8. Sen diverse utsmyckningar.
Det blev mycket pengar för att göra 1 gubbe, men han kommer ju iaf inte vara i metall, och jag kommer ha massa bits över till att göra alternativa sanguinary guards till min grupp som jag har redan.
Har beställt 1 paket med Sanguinary Guards och 1 paket med en Space marine commander.
Följande delar kommer användas:
1. Bröstkorg från Sanguinary Guards
2. Ryggdel från commandern, den delen som har en mantel
3. Assault rocket-pack från Sanguinary guards
4. Vingar från sanguinary guards
5. Huvudet med krans från sanguinary guards
6. Yxa/Power weapon från sanguinary
7. Boltgun från sanguinary guards
8. Sen diverse utsmyckningar.
Det blev mycket pengar för att göra 1 gubbe, men han kommer ju iaf inte vara i metall, och jag kommer ha massa bits över till att göra alternativa sanguinary guards till min grupp som jag har redan.
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
...fast Dante har inte en Bolt Pistol, utan en Infernus, eller hur..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Vi vet alla att jag menade en Infernus pistol ju.Serpent skrev:...fast Dante har inte en Bolt Pistol, utan en Infernus, eller hur..?
Så länge det tydligt syns att det är Dante och all utrustning stämmer är det inga som helst problem. Jag har själv gjort så till mina Flesh tearers.Kithiva skrev:Jag har fått en liten fundering...
Eftersom jag starkt ogillar metallfigurer. Hur "realistiskt" vore det om man byggde Chapter Master Castellan Zargo t.e.x. som någon sa här, ifrån delar av Sanguinary Guard. Bygger honom ungefär som en Sanguinary fast mer...utsmyckad o kör honom som count as dante?!
I mitt tycke borde det inte va några problem. Särskilt eftersom metall-figurer är...Blä
Tankar?!
Men det ska ju inte vara Dante, ju
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
Claimh_Solais
egentligen behöver inte så mycket mer än vapnen synas så länge man talar om för sin motståndare att det är en "count as"imp skrev:Men det ska ju inte vara Dante, ju
så han behöver inte ha en YXA som dante han kan ha ett spjut (så länge det är ett power vapen)
han bör dok ha något som liknar en inferno pistol
eller varför inte göra ett eget vapen ? helt okej , så länge man talar om va det ska räknas som.
men du kan dok aldrig ge "count as Dante" helt andra vapen , tex boltgun o powerfist , det bryter mot "count as" regeln
Instämmer jag fullständigt iClaimh_Solais skrev:egentligen behöver inte så mycket mer än vapnen synas så länge man talar om för sin motståndare att det är en "count as"imp skrev:Men det ska ju inte vara Dante, ju
så han behöver inte ha en YXA som dante han kan ha ett spjut (så länge det är ett power vapen)
han bör dok ha något som liknar en inferno pistol
eller varför inte göra ett eget vapen ? helt okej , så länge man talar om va det ska räknas som.
men du kan dok aldrig ge "count as Dante" helt andra vapen , tex boltgun o powerfist , det bryter mot "count as" regeln
Någon som har en ide om vad man kan använda som inferno pistol då?
En inferno pistol?
Det ska ju synas vad det är för sorts vapen
Det ska ju synas vad det är för sorts vapen