Renegade IG

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Silversixx

Re: Renegade IG

Inlägg av Silversixx »

Gonka Koff skrev:
Silversixx skrev:Gonka-hes-hals glömmer av att man får ett kilo scout med per cloak...
Silversexan känner inte till att Papa D har massvis med stålars...
Det var inte så jag menade.
Scout-cloaks har halva scout-torson med (nån cloak har mer stuff). Det var det jag syftade på, inte kostnaden i sig :)
Empire Pistoliers har en massa cloaks som är lätthanterliga, även om man får hugga av "nacken" på de och rätta till så att inte alla gubbar står i stark motvind.
Finns i de flesta bits-affärer för en halvbillig peng.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Aha, sorry, jag har ett scoutpaket med snipers liggande på mitt köksbord. Det har legat där i tre månader utan att jag orkat öppna och kolla vad som finns däri. Om det är som du säger är det såklart ett dåligt val.
Då finns istället Wood Elves som alternativ, de har en massa slängkappor i lådan med Glade guards.
Jag har en handfull kappor att ge bort.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Har du haft en låda GW-figurer på ditt köksbord i tre månader?

Land_Raider

Inlägg av Land_Raider »

Haha :lol:
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Riktiga karlar har en halv garderob full med lådor som inte ens fått plasten bruten...

Hundvalpen

Inlägg av Hundvalpen »

En bra grund om du vill ha gasmasker på dina IG vore ju figgar ifrån Metropolis/Urban war. Och då menar jag Viridians. Annars så har du ju även så du kan köpa lösa sprues i boxar som innehåller 20 huvuden med gasmask för endast 36kr. Länk
Bild

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jocke Rapp skrev:Har du haft en låda GW-figurer på ditt köksbord i tre månader?
Jepp, under en pappeshög bredvid Bretonniaarmén som jag köpte på vägen hem från Vinterslaget.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Hundvalpen! Ma man, gillade maskerna.. Kan mycke väl bli sådana istället för Pig-iron.

Mer ideér mottages med öppna armar, ska ut och handla upp mig på en testbatch i veckan, får väl lägga upp mina konvertions för allmän bedömning på målningsfliken sen.

/P.D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Hundvalpen

Inlägg av Hundvalpen »

Var så lite så, lägg upp lite bilder när du målat de första figgisarna :) Ska själv lägga upp en "Work In Progress" tråd här så fort jag fått hem första boxen med fire warriors till min tilltänkta Tau armé med starkt tema åt en majoritet av kvinnliga soldater. Även beställt mig den dära GW spray pickadollen för att se om den kan fungera på något fräckt sätt.
Bild

Skriv svar