wysiwygfråga
-
the godfather
wysiwygfråga
scout vs armoured sentinel.
är det ok att ha tak på sin scout sentinel? tycker den varianten är snyggast och klart enklast att måla.
inga andra fordon har gubbar i luckor osv..
är det ok att ha tak på sin scout sentinel? tycker den varianten är snyggast och klart enklast att måla.
inga andra fordon har gubbar i luckor osv..
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: wysiwygfråga
Jag skulle säga att det är ok ifall du inte mixar dom olika i listan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ett alternativ är ju annars att klä in delar av dem med kammonät.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Tyvärr är ju scouterna så mycket bättre. Lite frontarmor gör ju ingen glad när det i stort sett inte finns någon front...
Jag har inga alls men jag har funderat på att införskaffa mig de med tak och ha som scouter. Mina stålisar vill inte ha öppna plåtburkar...
Jag har inga alls men jag har funderat på att införskaffa mig de med tak och ha som scouter. Mina stålisar vill inte ha öppna plåtburkar...
Med walkers brukar jag räkna att varje arc är 90 grader och räkna längs baskanten, oavsett hur modellen ser ut.mindtrix skrev:Lite frontarmor gör ju ingen glad när det i stort sett inte finns någon front...
en till wysiwyg fråga i samma tråd, hoppas du inte hatar mig för det.
tyranids, toxin sacs och adrenal glands. för oss som hade någon häst hemma (eller borta, beroende på hur man ser på 40k träsket) under 4th edition tyranids så var adrenal glands de "hjärn- och insektsliknande" sakerna och toxin sacs de där sakerna som ser ut som en pung med tre kulor.... eller något sådant. detta finns inte beskrivet i nuvarnade codex... det enda som finns att gå på (vad jag hittat) är trygon assembly. http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 8a&start=2
där beskrivs toxin sacs som det jag är van vid ska vara adrenal glands (stage 16) och det jag skulle gissa var en toxin sac (stage 23) en svanstipp som beskriver att det är en trygon utan prime upgrade...
det jag mest är ute efter är hur strikta turneringarna är på adrenal glands och toxin sacs, som regelmässigt inte har någon beskrivning, om man har enheter som är likadana. som exampel att alla mina genestealers har toxin sacs men ingen har extra pungkulor på armarna. eftersom inget i codex eller regelbok beskriver vad som är vad, och vad som folk tror är vad (som har spelat 4th edition) är väldigt fel (enligt trygon assembly guide) så måst jag faktiskt fråga, jag vill inte sätta dit adrenal glands som plötsligt räknas som toxin sacs eller vice versa.
tyranids, toxin sacs och adrenal glands. för oss som hade någon häst hemma (eller borta, beroende på hur man ser på 40k träsket) under 4th edition tyranids så var adrenal glands de "hjärn- och insektsliknande" sakerna och toxin sacs de där sakerna som ser ut som en pung med tre kulor.... eller något sådant. detta finns inte beskrivet i nuvarnade codex... det enda som finns att gå på (vad jag hittat) är trygon assembly. http://www.games-workshop.com/gws/conte ... 8a&start=2
där beskrivs toxin sacs som det jag är van vid ska vara adrenal glands (stage 16) och det jag skulle gissa var en toxin sac (stage 23) en svanstipp som beskriver att det är en trygon utan prime upgrade...
det jag mest är ute efter är hur strikta turneringarna är på adrenal glands och toxin sacs, som regelmässigt inte har någon beskrivning, om man har enheter som är likadana. som exampel att alla mina genestealers har toxin sacs men ingen har extra pungkulor på armarna. eftersom inget i codex eller regelbok beskriver vad som är vad, och vad som folk tror är vad (som har spelat 4th edition) är väldigt fel (enligt trygon assembly guide) så måst jag faktiskt fråga, jag vill inte sätta dit adrenal glands som plötsligt räknas som toxin sacs eller vice versa.
Ja' än't bittä'!
Jag har ingen aning om vad som ska vara vad, bryr mig inte direkt heller. Uppskattar dock om uppgraderade kritters skiljer sig från såna som inte är det.
men det är ju just det. om alla mina saker som kan ha samma sak regelmässigt har en sak, spelar det då någon roll hur denna sak ser ut när det inte finns några (nya) regler som förklarar hur detta ser ut? om jag har tre enheter med toxin sacs i armélistan och en som är helt vanilj och modellerna visar tre enheter som har hjärninsekter eller trippelpungkulor och en utan dessa val (eller kanske tom med det andra valet), hur tolkar turneringsupprättarna detta?imp skrev:Jag har ingen aning om vad som ska vara vad, bryr mig inte direkt heller. Uppskattar dock om uppgraderade kritters skiljer sig från såna som inte är det.
om detta då tillåts, hur är det då med 2nd edition modeller vs 4th edition modeller? om ena varianten representerar toxin sacs stealers och andra representerar vaniljstjälare?
Ja' än't bittä'!
Hittar iaf inget i nya codexet, vilket innebär att det i det gamla inte räknas. Så länge som du är konsekvent i armén så tycker jag inte att det kan göra nåt.
Gamla, officiella figurer och då i förlängningen uppgraderingar tillåts alltid. Exempelvis får man spela med de gamla obliterators på 20mm bas, men de nya måste spelas på 40mm. Notera får på den första, inte måste.
Så länge du visar dina uppgraderingar konsekvent är det okej, men se till att förklara alla möjliga otydligheter för din motståndare innan slaget.
Så länge du visar dina uppgraderingar konsekvent är det okej, men se till att förklara alla möjliga otydligheter för din motståndare innan slaget.