Nemisis force weapon, hjälp

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
mindtrix

Nemisis force weapon, hjälp

Inlägg av mindtrix »

Jag tycker det är himla trist med vanlig metallfärg på grey knightsens vapen.
Testat lite olika men jag vill egentligen bara veta vad ni anser är bäst.

Då truppledaren oftast har ett svärd och de vanliga har en slags typ halberd, förstår man direkt att truppledarens vapen även ignorerar saves?

Det jag funderar på är hur man ska förtydliga att hans vapen skiljer ut sig. Ska alla ha lysande vapen eller bara han?

Det känns ju som det måste vara simpelt för min motståndare att skilja på ett grandmaster nemisis, terminator nemisis, justicars nemisis osv.

Sure justicaren har kjoltyg mellan benen men jag vet inte...

Jag behöver lite input.. Så droppar jag bilder sen=)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Nemisis force weapon, hjälp

Inlägg av Zurken »

Om man är en erfaren spelare så vet man att alla Grandmasters har forceweapon och Terminator/Justicars ignorerar saves, så egentligen är det inte jätteviktigt. Men för mindre erfarna, Greyknights är ju ändå ganska ovanliga, kan det ju vara schysst med någon slags färgkodning.
Jag tror jag har sett någon göra det och det blev rätt snyggt, han hade gjort så att rött=forceweapon, blått=powerweapon, metall=vanliga.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Motståndaren vet oftast att NFW inte är powerweapon på vanliga det är nått jag brukar berätta hur det funkar för dom som inte vet samt att dom får kolla den lilla listan i codexen

dock skulle du kunna pryda Justicarens packpack med nån fin detalj så han skiljer sig från mängden!
kommer måla alla mina nemesis forceweapons såhär iallafall
Greyknight.JPG
Greyknight.JPG (61.33 KiB) Visad 879 gånger
mina justicars backpacks som jag hadde på Fanatic hadde denna bit skar bort & filade till skallen med korset i pannan!

Bild
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Alla NFW är ju fluffmässigt identiska, bara att fetare killar kan utnyttja dem bättre.
Så jag tycker det är skit samma om man ser skillnad på vapnen.

Däremot måste man kunna urskilja serganter och större hjältar och vapnet kan vara ett bra sätt att urskilja dem.

paintner

Inlägg av paintner »

ge dem olika färg ...

nemesis med lila blixtar, force med blå osv.
- black templars @ time of ending -

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Ja, det får väl bli så. Dock är det lite svårt att få det rätt färgmässigt.
Alltså att det ska passa rent estetiskt.
Jag funderar dock på att välja en färg, typ grön och göra den i olika nyanser, mörk, mellan och ljus...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Så länge du skiljer ut justicaren på något sätt är det lugnt. Och gärna mer än bara den lilla skillnaden det är på modellerna i grund. Det bör synas även på spelavstånd och i en närstrid.

Skriv svar