IG dvärgar ok regeltekniskt med TLOS?
IG dvärgar ok regeltekniskt med TLOS?
Jag har hittat riktigt coola dvärgfigurer som jag skulle vilja dryga ut min IG armé med. Är detta ok att göra. Jag tänker mest på att figurerna är ca 10mm kortare än vanliga IG troopers.
Re: IG dvärgar ok regeltekniskt med TLOS?
ratling snipers?
Coolare...mindtrix skrev:ratling snipers?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Sjukt coola. Ställ dom på lite upphöjd basning så funkar det bra (typ stora stenar eller nått).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
man kan väl inte köra ig med andra modeller väl?
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"
Klart du ska köra IG med de där
En bild säger mer än 1000 kaniner
Tokigt coolt! Gör't.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
När det gäller infanterimodeller som skjuter spelar det inte så stor roll om de är lite kortare. De vill oftast se själva och det räcker ändå om en liten bit av dem är i skydd för att de skall få cover. Så det borde inte vara några problem.
Monster och bilar är annorlunda eftersom det påverkar hur lätt de får cover. Samma sak med närstridstrupper som man ofta vill gömma helt innan de kommer fram.
Däremot, som med allt counts as, är det viktigt att vapen och utrustning blir rätt. Det skall synas tydligt vad de är beväpnade med.
Monster och bilar är annorlunda eftersom det påverkar hur lätt de får cover. Samma sak med närstridstrupper som man ofta vill gömma helt innan de kommer fram.
Däremot, som med allt counts as, är det viktigt att vapen och utrustning blir rätt. Det skall synas tydligt vad de är beväpnade med.
Astuffa! Så länge det syns vem som har vilket special weapons så kan allt annat vara lasguns. Funkar!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Kan ju faktiskt konvertera vapnen så de ser lite mer lasgunaktiga ut. Sen ser faktiskt lasvapnen olika ut beroende från vilken planet de är tillverkade på.
Dock hatar jag mina ratlings för dom är så korta.. Jag vill alltid sätta dom på en balkong men de når sällan över räcket och de jävla midgetsarna kan aldrig döda något. Min klart mest värdelösa enhet som aldrig visar sin potential....
tillbaka till tråden... Jag tycker det är en kalasbra grej, kör på det, kommer bli tufft som satan!
Dock hatar jag mina ratlings för dom är så korta.. Jag vill alltid sätta dom på en balkong men de når sällan över räcket och de jävla midgetsarna kan aldrig döda något. Min klart mest värdelösa enhet som aldrig visar sin potential....
tillbaka till tråden... Jag tycker det är en kalasbra grej, kör på det, kommer bli tufft som satan!