Scout move och Turbo-boost

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Scout move och Turbo-boost

Inlägg av Asplund »

Katarsis skrev:
Jocke Rapp skrev:Hehe, precis, enligt regelboken så får han det. Dock tror jag att dom flesta turneringsarrangörer kommer säga "Nej" och slå dig med en sandfylld magväska...
Frågan kom upp på SlemCon och jag sade nej till det, tyvärr fanns det ingen sandfylld magväska i närheten.
Rapp hade förtjänat det :)

kriss

Inlägg av kriss »

Norrland skrev:Rapp hade förtjänat det :)
Techmarine-Jocke...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Låter sjukt overkligt med en Techmarine som heter Jocke.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Katarsis skrev:
Jocke Rapp skrev:Hehe, precis, enligt regelboken så får han det. Dock tror jag att dom flesta turneringsarrangörer kommer säga "Nej" och slå dig med en sandfylld magväska...
Frågan kom upp på SlemCon och jag sade nej till det, tyvärr fanns det ingen sandfylld magväska i närheten.
Suck, dagens arrangörer är aldrig ordentligt förbereda!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ah, så var det ja. Skimmers räknas som obscured (4+) om de kört flat out i sin senaste Movement phase (om de inte har hunnit bli immobilised under tiden.) Turbo-boost ger cover save (3+) i följande Enemy Shooting phase.

Förslagsvis konsoliderar man givetvis de två formuleringarna så att de fungerar på samma sätt, alltså att om senaste förflyttningen (Där "att stå still" räknas som förflyttning, försök inte!) var flat out/turbo-boost så får man sitt cover save.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ja, nåt i den stilen blir det ju rent praktiskt...

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Spelar man i turneringssverige med att scoutande skimmers som flat-outar får save i motståndarens första runda (förutsatt att han börjar)?

Regelboken är väl inte helt fläckfri på den punkten. Bikes fick en FAQ på det vill jag minnas, men skimmers?

sourpus

Inlägg av sourpus »

headwar är förståndig.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

sourpus skrev:headwar är förståndig.
Krukset är väl vad som räknas som föregående movement phase. Men får de save blir jag glad :)

sourpus

Inlägg av sourpus »

lurräven skrev:
sourpus skrev:headwar är förståndig.
Krukset är väl vad som räknas som föregående movement phase. Men får de save blir jag glad :)
om jag förstår headwar rätt fastnar han inte vid begreppet "phase" utan förnuftigt nog föreslår att man istället ser till föregående förflyttning.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Skriv svar