Nos 750pts

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Nos 750pts

Inlägg av Zurken »

BA prälle är hanterbart, en enhet PBS är hanterbart på 750. 2 Landraiders är helt omöjligt för vissa arméer på 750 att plocka ut...

Men men, jag ska inte ens med på turneringen, så mina argument faller väl lite där :P.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Vi har kommit fram till att låta dessa restriktioner gäller. Det blir en variant med combat patrole med visa ändringar.

• All units have 0-1 limit, except for units that can be taken as troops (including transports).

• No model can have more than 2 Wounds (except models with Swarm universal special rule).

• No Special or Unique characters.

• No model can have a regular save better than 3+ or 4+ invulnerable.

• No Ordanance weapons.

• You may have a total of two vehicles in the army (i.e anything with an AV value).

• You may have a total of two 2-wound models in the army.

• Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 33. Calculate this by adding the Front,
Side and Rear armour values (only count the side side once).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Ta bort 2W-kravet eller gör HQ till 0-2. Det finns flera codexar som INTE kan ta HQ med så få wounds (Necrons, Chaos).
Alexander Merinen

Toastern

Inlägg av Toastern »

Hehe, det blir lite annorlunda listor av detta än de som redan postats här :P

Jag tror det blir minst lika kul, men Wounds-kraven är som sagt lite hårda, och vore tråkigt att behöva helt slopa HQ (som Chaos) på den här poängnivån. Sedan kan jag tycka att man kan tillåta lite bättre saves och fler fordon, men det är nog mer en åsiktsfråga än ett direkt problem.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag blev jätteglad när jag såg den här restriktionslistan, -jag tror att det kommer att bli en skitkul turnering!

Lite kommentarer bara:

* Lägg gärna till att FNP inte är tillåtet.

* Förtydliga FOC-kravet. Jag utgår från att HQ är tänkt att vara 0-2, eller att de skall exkluderas ur 2w kravet. Ett tredje alternativ skulle ju kunna vara att låta modeller med mer än 2 wounds bara får 2 wounds ändå.

* Glöm inte bort förtydligande för Black Templars, -dom måste ju vanligtvis ha en 2+ savegubbe.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Håller helt med Lamén o Zurken! De sakerna måste ni ta i beaktning.

Detta kan bli en riktigt spännande tunering... Har ingen aning om vad jag skall spela nu =)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 34. Calculate this by adding the Front,

Tycker jag ni ska köra. Då får man med predatorer och eldarbåtar. Det gör oxå att IGs tanks inte blir så överlägsna.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

theWatchman skrev:Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 34. Calculate this by adding the Front,

Tycker jag ni ska köra. Då får man med predatorer och eldarbåtar. Det gör oxå att IGs tanks inte blir så överlägsna.
Orker får in 2 dödsburkar och en trukk, avsiktligt?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Snot skrev:
theWatchman skrev:Vehicles cannot have a total Armour Value greater than 34. Calculate this by adding the Front,

Orker får in 2 dödsburkar och en trukk, avsiktligt?
Det blir ju tre bilar vilket tyvärr är olagligt.

En sak till att tänka på som vi har brottats mycket med när vi diskuterat combat patrol är att tyranids blir tvärr helt ospelbara med de restriktioner ni skrivit.

Användarvisningsbild
Klus

Inlägg av Klus »

Lillen skrev: Restriktioner:

• All units have 0-1 limit, except for units that can be taken as troops (including transports).

• No model can have more than 2 Wounds (except models with Swarm universal special rule).

• No Special or Unique characters.

• No model can have a regular save better than 3+ or 4+ invulnerable.
Inte för att vara emot restriktioner, men dessa funkar tyvärr inte om ni vill att alla lag ska kunna delta.
Tyranider får med dessa restriktioner varken ha nått HQ eller någon synaps.

Man får välja mellan 12 av 30 olika saker i codexen inkluderat sporemines och swarms.
Förstår att det blir väldigt besvärligt att göra restriktioner för alla olika lag separat, men alla lag är väldigt olika så antingen får det bli lite bredare restriktioner eller så får ni komma på nått annat sätt att lösa det på.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Skriv svar