Fantasia Fanatic Hösten 2010

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Fantasia Fanatic Hösten 2010

Inlägg av Nefrums »

fan vad jag är sugen på att följa med, ska kolla up om jag kan få ledigt från jobb

Argos

Inlägg av Argos »

Nefrums skrev:fan vad jag är sugen på att följa med, ska kolla up om jag kan få ledigt från jobb
Asså, skall du börja ta till samma knep som Jocke för att kunna hävda dig på rankingen ;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Norrland skrev:Joppe, det är samma tåg vi är på. Det är party i vår kupe, bring beer and 40k-snack!
Lögn och förbannad dikt!
Alla i vår kupé är seriösa vuxna människor som tar spelandet på största allvar och förbereder sig med att läsa missions och sen sova tidigt.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Om jag åker upp (vilket jag ännu velar över) blir det med inlandståget, som tuffar förbi Bollnäs vid midnatt...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Argos skrev:
Nefrums skrev:fan vad jag är sugen på att följa med, ska kolla up om jag kan få ledigt från jobb
Asså, skall du börja ta till samma knep som Jocke för att kunna hävda dig på rankingen ;)
Jag vill mest spela okompat.. men lite nob bashing är aldrig fel.
speedfreek skrev:
Norrland skrev:Joppe, det är samma tåg vi är på. Det är party i vår kupe, bring beer and 40k-snack!
Lögn och förbannad dikt!
Alla i vår kupé är seriösa vuxna människor som tar spelandet på största allvar och förbereder sig med att läsa missions och sen sova tidigt.
aaahhhahahahahahhahahahahahhahahahaha.. he he.. den var bra den..

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag tycker att hela grejen med att ha en hemlig armelista fram tills efter deployment och val av uppdrag är klart känns lite skevt. Dels kan man snabbt få lite koll på vad folk spelar om man går runt, sedan har iallafall jag intrycket av att denna typ av turnering så handlar det mycket om att analysera sitt motstånd och sedan välja mission efter det. Detta skapar ju även lite udda situationer när man slår om vem som skall börja iochmed att du inte riktigt vet hur motståndaren vill spela.

Jag känner mig inte speciellt förtjust i scenariot där min motståndare börjar, har hela armen i sin väska och reservar allting. Då skulle jag alltså inte ha en aning om vad det är jag möter när det är min tur att deploya. Att det även känns som en nackdel för dig att ha din arme på en bricka känns ju också lite sådär, kommer detta upplägget innebära att alla packar ner hela sin arme mellan varje match?

Tillägg:
Sedan har jag en liten fundering över Kill Points-kortet, räknar man så många killpoints man har tagit mer än motståndaren, eller enbart hur många man har tagit själv? Så om bägge har tagit 10st så får den som hade Kill Points-kortet poäng för 10st? Får man även poäng för dom man har tagit även om motståndaren plockar in fler än vad man själv gjorde?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

fy fan vad oseriöst med en tunering med hemliga armelistor.. second-ed all over again..
Nu försvan allt sug jag hade att åka på den turneringen.

Jag som hade fått för mig att de hade seriösa turneringar i norrland..

egge

Inlägg av egge »

Edit - inget
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller lite med om hemligheten, men halva nöjet med FF är ju att det blir en enorm kulturkrock...

Joppe

Inlägg av Joppe »

Under deployment måste man ju säga vad varje enhet gör. Om jag då frågar vad varje enhet innehåller måste inte motståndaren säga det? Verkar som onödigt med hemliga listor isåfall.

Skriv svar