BS 6 vs Get's hot
BS 6 vs Get's hot
Om man har en modell som skjuter en plasmacannon som har BS 6. Är det fail att slå en etta eller har man chans att slå om den pga BS6? Som med vanliga skott har man ju chansen att träffa igen på en 6a. Jag tror det är fail oavsett men kan hända att nån har en annan uppfattning
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Re: BS 6 vs Get's hot
I regelboken på "Gets Hot" regeln står det lite om detta.
Skulle du slå en etta på det initiala skytteslaget så slås detta slag om och det nya resultatet gäller.
Alltså undviker du gets hot. (Om du nu inte slår en etta igen på det andra slaget...)
Skulle du slå en etta på det initiala skytteslaget så slås detta slag om och det nya resultatet gäller.
Alltså undviker du gets hot. (Om du nu inte slår en etta igen på det andra slaget...)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Vad Hylander säger stämmer för vanliga Gets hot!-vapen. En plasma cannon har dock blast. Och då tar man bara ett test innan för att se om den får skjuta. Det får man inte slå om med BS6+.
Dock misstänker jag att det är Bjorn the Fell-handed du frågar om, eftersom det är den enda BS6-modellen med en plasma cannon jag kan komma på. Och fordonsmonterade vapen påverkas inte alls av Gets hot!-regeln.
Dock misstänker jag att det är Bjorn the Fell-handed du frågar om, eftersom det är den enda BS6-modellen med en plasma cannon jag kan komma på. Och fordonsmonterade vapen påverkas inte alls av Gets hot!-regeln.
aha, dom ignorerar hela regeln. Trodde dom fortfarande kunde få fail och inte få skjuta. Bränd kan dom ju inte bli. Jo det va för Bjorn jag tänkte
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....