DC beväpning
DC beväpning
Under Wargear för Death Company står det att de har "Boltgun or bolt pistol". Detta kan man tolka på två sätt. Antingen att varje modell har en boltgun eller en boltpistol. Eller som att enheten har antingen boltguns eller boltpistoler. Jag tolkar det som att det är varje modell som har det och att det är OK att blanda inom en squad så att vissa har bolters och vissa pistoler. Dock tänkte jag kolla om folk håller med mig innan jag börjar bygga modellerna.
Jag kan inte komma på någon annan enhet som har liknande formulering eftersom de flesta börjar med ett vapen som de sedan gratis kan byta ut mot något annat. Det finns vissa karaktärer som har samma formulering, men det hjälper ju inte eftersom de bara är en modell...
Jag kan inte komma på någon annan enhet som har liknande formulering eftersom de flesta börjar med ett vapen som de sedan gratis kan byta ut mot något annat. Det finns vissa karaktärer som har samma formulering, men det hjälper ju inte eftersom de bara är en modell...
-
Jocke Rapp
- Site Admin
-
the godfather
Re: DC beväpning
sjukt bra att kunna stoppa in en bolter.
inte bara för woundallokering, utan för att slippa chargea saker efter rapideld
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Dom är relentless, så den gubben går inte...the godfather skrev:sjukt bra att kunna stoppa in en bolter.
Eftersom det inte finns någon regel som tvingar enheter med Rage att charga så går väl den gubben alldeles utmärkt?Jocke Rapp skrev:Dom är relentless, så den gubben går inte...the godfather skrev:sjukt bra att kunna stoppa in en bolter.
Ja exakt, Rage handlar inte om att vilja slåss, utan mer "in your face" taunta fienden. Det är därför dom springer dit asap.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Man kan låta bli att charga oavsett om man har bolter eller bolt pistol.
Och eftersom ingen har skrikit i protest antar jag att folk håller med mig och Jocke att det går att blanda.
Och eftersom ingen har skrikit i protest antar jag att folk håller med mig och Jocke att det går att blanda.
JeppMortarion skrev:Man kan låta bli att charga oavsett om man har bolter eller bolt pistol.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- speedfreek