På Dakka Dakka verkar den allmänna uppfattningen vara att sentineller får outflanka eftersom det har en regel som heter Scouts. Personligen anser jag att det är en annan regel än den som avses i regelboken och att de därför inte får outflanka.
Vad anser ni?
Outflankande sentineller?
-
PeterWelzien
Outflankande sentineller?
/Peter Welzien
Re: Outflankande sentineller?
Enheter med regeln scouts får outflanka. Sedan har ibland olika codex olika regler för scouts men gemensamt, enligt regelboken, är att de får outflanka.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag anser att dom absolut får outflanka och att deras regel Scout ska ersättas av den i regelboken.
jag har för mig att det står nån stans att de generiska special rules som finns i regelboken ersätter de som tidigare bara fans i codexarna.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
PeterWelzien
Så de blir av min sin förmåga att alltid deploya, även om missionreglerna säger annat?
/Peter Welzien
ja det är borttaget i 5th. Men i och med att escalation också är bort taget så är det inte ett problem..
Senast redigerad av 1 Nefrums, redigerad totalt 22 gånger.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Escalation är ju "ersatt" av Dawn of War som är liknande. Ja, jag anser att IG-sentineler blir av med sin förmåga att alltid deploya. Nåt för Sverige FAQen...