Rough Riders och Furious Charge

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Rough Riders och Furious Charge

Inlägg av Zurken »

Rough Rider tjänar "ingenting" av Straken. Deras lansar ändrar deras statline till S5 I5, så de kan inte ta extra hjälp av Furious Charge.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Snot

Re: Imperial Guard

Inlägg av Snot »

Zurken skrev:Rough Rider tjänar "ingenting" av Straken. Deras lansar ändrar deras statline till S5 I5, så de kan inte ta extra hjälp av Furious Charge.
Så varken spelas det eller har rulats. Tillomed Roughrider specialkaraktären ger dom ju furious charge så det är väldigt uppenbart att det är tänkt att den ska fungera också. Men det är en diskussion för en annan tråd. Vid behov får gärna en moderator lyfta ur den och denna post ur tråden.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Rough Riders och Furious Charge

Inlägg av HeadWar »

Jag citerar mig själv från diskussionen som fördes på Ylvas forum:

Furious Charge höjer modellens stats med +1S och +1I. Lansarna gör att du slår med S5 och I5, inte så att modellen får de värdena. Så modellen har S4 och I4, och lansarna fungerar precis som vanligt.

Coolt. Relic Blade får inte heller någon bonus av Furious Charge, men på Frost Blade funkar det.

Man föreställer sig givetvis att GW inte tänkte när de gav honom Furious Charge.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Borde inte en Powerclaw efter samma argument slå med styrka 8 eller 10 i så fall, och inte styrka 9 som den gör?

Dubbel styrka med initiativ 1 jämfört med Styrka 5 och initiativ 5. Jag tycker de borde behandlas lika. Nu får dock någon leta upp exakta wordingen och jämföra.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Eftersom spelet bara hanterar characteristics och att modellerns vapen inte kan slåss för sig själva så måste man anta att modellen för attacken har just Ini 5 och Str 5, vilken senare plussas av FC eftersom +modifiers hamnar sist är argumenten från sånär på alla internationella forum.

Yxan till BA är diskutabel, eftersom den nämner ordet ALWAYS innan den nämner styrkan.
Senast redigerad av 1 Snot, redigerad totalt 13 gånger.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mutt skrev:Borde inte en Powerclaw efter samma argument slå med styrka 8 eller 10 i så fall, och inte styrka 9 som den gör?

Dubbel styrka med initiativ 1 jämfört med Styrka 5 och initiativ 5. Jag tycker de borde behandlas lika. Nu får dock någon leta upp exakta wordingen och jämföra.
"A power fist is a power weapon, and also doubles the user's Strength" "attacks with a power fist are always delivered at Initiative 1"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Jag har alltid varit övertygad om att man först dubblar, sen modifierar, och sist använder fixt värde.
I alla fall var jag övertygad om det innan tyranid faqn kom..

Mutt

Inlägg av Mutt »

HeadWar skrev: "A power fist is a power weapon, and also doubles the user's Strength" "attacks with a power fist are always delivered at Initiative 1"
"Hunting lance (is) [...] a power weapon that strike at Strength and Initiative 5."

Tolka loss.

Man kan lägga märke till att det bara står always på ett ställe.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

hur står det på lashwhip? står det "always" där?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:hur står det på lashwhip? står det "always" där?
"Counts their Initiative value as 1 [...] regardless of their actuall initiative value."

Skriv svar