Det är INGEN som argumenterar för att man inte ska kunna göra så eftersom man då vet hur långt man kommit, för reglerna är solklara på den biten att det inte spelar någon roll. De enda motargumenten som förekommer är att det är fusk att man kan undvika ett wound... Ett wound som inte spelar någon som helst roll (om inte enheten bara var 4 man då den kan fly på grund av det).sourpus skrev:för det första att man kan undvika att ta en wound, genom att först efter kalla det "fleet" genom att Waaagh:a.Mutt skrev: Varför hakar alla upp sig på om enheterna får ett wound eller inte?????
för det andra att man med en "efterhands-waaagh" kan utnyttja att man vet hur långt man "fleet-runnar", istället för att chansa med att Waaagh:a och sedan slå tärningen..
Nefrums skrev:... Och hur i helvete kan ni lägga så mycket tid på att diskutera nåt så helt irrelevant ...
välkommen till Svenska40k.se
Är det då så fuskigt att Orkerna kan utnyttja denna skillnaden mellan 4th och 5th? Jag anser inte det, för under 4th så var alla enheter långsamma som sniglar, och även en etta på en waaagh kunde avgöra om man han fram eller inte. Numera, när alla enheter kan springa, så skulle waaaghen vara mycket sämre än förut om man fortfarande var tvungen att kalla på den redan innan man sprang. Skulle GW gett ut codexen nu satsar jag min blindtarm på att regeln om att man förlorar ett wound på en etta skulle försvunnit.