Svenska mästerskapen i warhammer 40 000 på sydcon

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Bengtsson den yngre

Svenska mästerskapen i warhammer 40 000 på sydcon

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Traditionen säger att SM i år skall avgöras på skånsk mark och den 21-22 Augusti smäller det!

Tid: Lördag-Söndag 21-22 Augusti. Konventet öppnar redan på Fredagkvällen men 40kturneringen drar inte igång förrän på Lördagen.

Plats: Studiefrämjandets lokaler i Malmö

Pris: 100 kr utöver den ordinarie konventsavgiften

Antal platser: I nuläget 60, men i mån av intresse och beroende på hur mycket terräng vi hinner bygga kan detta komma att utökas.

Anmälan: Det går bra att anmäla sitt intresse i nedan i tråden men vi registrerar inte din anmälan förrän vi får en lista inskickad till sydcon40k2010@gmail.com. listan kan ändras efter att den skickats in men detta kommer att resultera i poängavdrag.

Arméerna: 1500p, allt måste vara målat på ett sätt som ger ett intryck av att armén är "färdigmålad". Dessutom 100% krav på WYSIWYG, dvs att alla enheter måste ha samma utrustning på spelbordet som i listan.

Målning: Poäng för målning och den subjektiva uppfattningen av arméen kommer att utdelas. Är armén färdigmålad och ger ett enhetligt intryck kommer det dock att vara relativt lätt att få höga poäng. Mer detaljerad information om det här bedömningsområdet kommer att anslås.

Armekomposition (komp): Arméerna kommer att bedömas utifrån hur de är sammansatta på så vis att arméer sammansatta på "sämre" sätt får ett högre värde än mer optimerade arméer. Skillnaden i värden kommer sedan att påverka matchresultaten. Mer detaljerad information om det här bedömningsområdet kommer att anslås.

Bedömningsvärdet kommer att sättas utifrån en subjektiv bedömning av de icke-spelande arrangörerna. Vid bedömningen kommer dock stor inspiration hämtas från de värderingar som ligger till grund för RT-kompmallen (se under kategorin "komp" på forumet). Mer detaljerad information om det här bedömningsområdet kommer att anslås.

Arrangörer: Jag, Johan Bengtsson är huvudarrangör och leder den arrangörsgrupp som kommer att rodda ihop det här evenemanget.

Frågor: Ställs med fördel här på forumet, antingen i den här tråden eller i en separat tråd.

All information kommer att anslås här på forumet och uppdateras löpande så håll ögonen öppna!
Senast redigerad av 1 Bengtsson den yngre, redigerad totalt 1 gånger.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Mutt

Re: Svenska mästerskapen i warhammer 40 000 på sydcon

Inlägg av Mutt »

Jag anmäler mitt intresse!

Martin Karlsson.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Anmäler mitt intresse.

Jimmy Johansson (TOK)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Stämmer den där mailadressen? Verkar saknas en nolla.

Jag är för övrigt inte så förtjust i anmälningssystemet, även om jag antar att det garanterar att ni får in de flesta listor i god tid.

Magnus

Inlägg av Magnus »

Jag anmäler mitt intresse!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är lite sunkigt att man får poängavdrag för att ändra sin lista när man måste ha med en lista i sin anmälan. Jag som inte bestämt min lista förrän i augusti riskerar ju att inte få någon plats alls, om jag inte vill dra på mig minuspoäng.

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Jag kommer.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

bjorn_nilsson

Inlägg av bjorn_nilsson »

Jag är inte intresserad - jag SKA spela. Men jag håller med om att känns lite väl kaotiskt att man kan skicka in lista för tidig anmälan men sen få avdrag. Sätt ett sista datum, typ två veckor innan, och att ändringar efter det ger avdrag men inte innan för första listbytet.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

hmmm... subjektiv komp hmmm....

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Håller fullständigt med föregående talare om anmälningssystemet.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Skriv svar