hk-missiler

Regelfrågor och förslag på husregler
sourpus

hk-missiler

Inlägg av sourpus »

hur fungerar de igentligen?

det står att de agerar som "additional weapon". :shock: innebär detta att man kan skjuta iväg dem utöver de vanliga vapnen, eller att man tvingas välja mellan missilen och ens vanliga mail weapon om man inte står still?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Mutt

Re: hk-missiler

Inlägg av Mutt »

Precis som ett vanligt vapen. Dvs välja den eller din laserkanon. Fienden kan också välja weapon destroyed på hunter-killern om han vill (så länge den inte har använts). Måste även förstöra den innan weapon destroyed blir imobilized (så länge den inte har använts) osv.

sourpus

Inlägg av sourpus »

lol. ok, då vet jag.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

detta får ju en att undra en massa saker...

1. Kan inte ett vapen som har slut på ammo få weapon destroyed? Var finns regelstöd för detta?

2. Räknas ett fordon som har slut på ammo eller får sitt begränsade ammo vapen bortskutet som damaged? Och vad är i så fall skillnaden mellan dessa?

sourpus

Inlägg av sourpus »

visserligen håller jag med dig jeppa att det är en intressant frågeställning, men jag kan tänka mig att "man" resonerar enligt följande:
det står att hk är (egen kursivering) en krak-missil som får användas en gång, inte att det är ett vapen som en gång skjuter en krak-missil. eftersom vapnet "är" en missil som skjuts iväg, försvinner vapnet i alla hänseenden (förrutom att det gjort fordonet 10 poäng dyrare) efter att det avfyrats.

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Var inte de gamla i en tub? Mer av en launcher än en renodlad missil. Då sitter ju den kvar kan man ju säga..

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jag anser också att när en HK är avfyrad så finns den inte längre. Att påstå att fienden måste förstöra den där missilen som tidigare satt på fordonet men som avfyrades för tre rundor sedan blir bara konstigt.

Fast det är mer på känsla än på regler. Reglerna är rätt otydliga,

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Håller med Mortarion, allt annat känns konstigt. Med tillägget att den kan förstöras av Weapon Destroyed om den ännu inte är avfyrad.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jacke

Inlägg av Jacke »

Hur funkar det med andra vapen som har begränsad ammo? Måste man få weapon destroyed även om de skjutit slut på skotten eller gäller samma sak där? Tänker på en av IG bilarna(manticore?) samt bloodstrike missiles och en del annat.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

om ett vapen utan ammo inte kan få weapon destroyed så vad är då skillnaden på en bil som skjutit av sin krack missil och en som fått den bort skjuten.. och varför skulle den ena vara värld mer poäng?

Jag håller med om att det regelmässigt känns konstigt att man kan skjuta sönder vapen som har slut på ammo. Fluffmässigt tycker jag det är helt ok..

Och det finns inget som hälls stöd i reglerna för att ett vapen skulle försvinna bara för att det inte får skjuta..

Skulle en bil som är skakad runda 7 inte kunna få weapon destroyd heller?

Skriv svar