Corbulo och Ending the Game
Corbulo och Ending the Game
Om man har corbulo och hans specialregel The farseying eye. Den säger att man får en reroll per game. Kan man rerolla när slaget slutar vid random game length?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Re: Corbulo och Ending the Game
Du får enbart rerolla tärningsslag som du gör ("any roll you have made"). Slaget om när spelet slutar görs visserligen av en av spelarna, men det är inte definierat vilken. Så för att undvika diskussioner om vem som skall slå slaget för om spelet slutar är nog det enklaste att säga att Corbulos reroll inte fungerar på det slaget.
Gäller bara att vara kvick med att slå slaget så är man hemma.
Fast då kan man bara slå om slaget om det inte tar slut. Tar det slut så är ju spelet över.
Men om motståndaren motsätter sig att det är du som BA spelare som slår slutar-matchen-slaget? Ska man då slå ett slag om vem som slår det? Får man slå om det slaget? GAAAH!!!
Kanske enklast som Mortarion skriver.
Kanske enklast som Mortarion skriver.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
sluta slaget slaget är inte ett slag som du slår, det är ett slag som någon selare slår.. Oavsätt vem som facktist slår tärnignen så är det inte ett slag som du slår
-
Gonka Koff
Om man bråkar om reglerna, och kör en 4+ om vem som har rätt i fallet om Corbulo får slå om ifall spelet slutar? ... -får man slå om det? ...fast, då har man iofs redan gjort av med sitt re-roll som man slog om för att se om man fick slå om. Snurrigt som fan! =)
Jag tycker nog att Nefrums åsikt funkar bäst.
Jag tycker nog att Nefrums åsikt funkar bäst.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Den meningen får mig att må illa.Nefrums skrev:sluta slaget slaget är inte ett slag som du slår, det är ett slag som någon selare slår..
Men jag håller med om att det finns en mängd slag som inte slås specifikt av någon spelare och att Corbulo inte får slå om dessa.
Dock är det lite roligt med t.ex wounds på egna gubbar från blastvapen, dessa brukar ju traditionellt slås av motståndaren, får Corbulo slå om dom?
-
Silversixx
Skönt att du kontrar med en mening som lägger sig på Jeppa-nivå när det gäller syftningsfel...Jocke Rapp skrev:Den meningen får mig att må illa.Nefrums skrev:sluta slaget slaget är inte ett slag som du slår, det är ett slag som någon selare slår..
Men jag håller med om att det finns en mängd slag som inte slås specifikt av någon spelare och att Corbulo inte får slå om dessa.
Dock är det lite roligt med t.ex wounds på egna gubbar från blastvapen, dessa brukar ju traditionellt slås av motståndaren, får Corbulo slå om dom?
-
Lunaticman
Jag tror "intented" reglen är att man ska få slå om alla slag man själv gör.
Det betyder enligt mig att man ska få slå om tärningen om spelet ska fortsätta eller inte fortsätta om man själv "rullar" den men det skulle ifs kunna vara lite för bra så det är bara att modifiera detta i någon form t.ex. Swe Faq:en. Så att man inte får slå om just den tärningen.
Det betyder enligt mig att man ska få slå om tärningen om spelet ska fortsätta eller inte fortsätta om man själv "rullar" den men det skulle ifs kunna vara lite för bra så det är bara att modifiera detta i någon form t.ex. Swe Faq:en. Så att man inte får slå om just den tärningen.