Regelfråga Siege Dread
Regelfråga Siege Dread
Enl. IA får inte Siege Dread ta Drop Pod. Alla andra Dreads inom SM får ju det, så hur ser folk på det? Är det en miss i IA eller anser 40K Sverige att det är rätt och riktigt och ska vara så?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Re: Regelfråga Siege Dread
man belägrar inte saker med drop pods..
Fast för att belägra något överhuvudtaget så måste du ju först ta dig dit, eller?Nefrums skrev:man belägrar inte saker med drop pods..
Alla är helt nöjda som det är eller saknar åsikt i frågan antar jag. Grejen är väl iofs den att man kan podda betydligt bättre Dreads. Min tanke är att eftersom jag kommer ha en Master of the Forge i min lista att det vore tufft med så många olika typer av Dreads som möjligt.
jag vet inte vad du vill uppnå.. att reglerna ändras så att den får fler options? Så kan du spela i friendly games, men inte på turneringar, där måste de följa reglerna, även om du tycker att de är inkonsekventa.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag tycker helt enkelt att det är synd och märkligt att det finns en enda Dread som inte får ta Pod.Nefrums skrev:jag vet inte vad du vill uppnå.. att reglerna ändras så att den får fler options? Så kan du spela i friendly games, men inte på turneringar, där måste de följa reglerna, även om du tycker att de är inkonsekventa.
Jag tycker det också plus att jag har sett det spelas så för att man verkar missat det.
Min lista är just nu olaglig vilket är trist.
Min lista är just nu olaglig vilket är trist.
Enligt IA 2 update får "any Dreadnought" ta en Dreadnought Drop Pod av Lucius Pattern. Men då dessa inte finns med på listan över fordon i SWE FAQ så är de ju bannade från turneringar som använder denna. Det är ju lite synd att den Pod de faktiskt kan använda är borttagen.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Men Lucius podden är ju jättebannad och har inget med det här att göra.