Axel har en...HeadWar skrev:Både snyggt och praktiskt.Snot skrev:Så same shape för valkyrien = göra en korsformad krater för hela modellen med vingar?
Craters
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Craters
Axel är både snygg och praktisk.Jocke Rapp skrev:Axel har en...HeadWar skrev:Både snyggt och praktiskt.Snot skrev:Så same shape för valkyrien = göra en korsformad krater för hela modellen med vingar?
Och här är jag helt och hållet överens med Mortarion.Mortarion skrev:När jag någon gång orkar bygga kratrar till mina valkyrior så kommer de att vara samma storlek som basen. Det är det absolut smidigaste.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
-
Booogeyman
Om den blir immobilserad, så läggs den på spelplan.Mortarion skrev:När jag någon gång orkar bygga kratrar till mina valkyrior så kommer de att vara samma storlek som basen. Det är det absolut smidigaste.
När man sedan bankar sönder den i närstrid, så kommer kratern långt bort från enheten.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
Vore det regelmässigt accepterat att spela med 2 kraters med specifika omständigheter som avgör vilken man lägger?
Om man inte kan lägga kratern ner utan att lägga den på figurer, så tar man en som är lika stor som basen istället?
Om man inte kan lägga kratern ner utan att lägga den på figurer, så tar man en som är lika stor som basen istället?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
Jo, fast det händer bara om man först har skjutit bort alla valkyrior i squadronen och sedan får immobilised på den sista (med en annan attack) och sen engagerar den i närstrid och förstör den och slår explodes. Det kommer att hända extremt sällan. Och då får man helt enkelt ta att kratern inte täcker upp hela ytan den stod på utan bara där själva skrovet var.Booogeyman skrev:Om den blir immobilserad, så läggs den på spelplan.Mortarion skrev:När jag någon gång orkar bygga kratrar till mina valkyrior så kommer de att vara samma storlek som basen. Det är det absolut smidigaste.
När man sedan bankar sönder den i närstrid, så kommer kratern långt bort från enheten.
Det kommer att vara en betydligt vanligare situation att den sprängs när något står under vingarna. Och då blir det bara konstigt att slänga en bit area terrain på dem.
Jag har funderat en hel del på det och baskratrarna är det klart mest spelbara alternativet.
eller så limmar man bara fast flygbasen på valkyrian, så att dess regler ändras.. så blir det inget problem..
-
Booogeyman
Efter mer tanke så är bascrater nog bäst, jobbig model.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"
De är jobbiga nog att frakta med löstagbara baser...Nefrums skrev:eller så limmar man bara fast flygbasen på valkyrian, så att dess regler ändras.. så blir det inget problem..
Frågar igen, det det faktiskt är vad jag överväger att göra just nu.Snot skrev:Vore det regelmässigt accepterat att spela med 2 kraters med specifika omständigheter som avgör vilken man lägger?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.