Vallejo Model Air med pensel
- Lottomannen
Vallejo Model Air med pensel
Hej,
Någon som provat Vallejo Model Air med pensel? Jag håller på med mitt eviga test av gula färger, och Model Color blev lite "grynig" när jag tunnade ut den, hoppades att man kanske slipper det i en airbrush-färg.
Game Color var helt värdelös täckning, men jag fick kanske en dålig flaska?
Någon som provat Vallejo Model Air med pensel? Jag håller på med mitt eviga test av gula färger, och Model Color blev lite "grynig" när jag tunnade ut den, hoppades att man kanske slipper det i en airbrush-färg.
Game Color var helt värdelös täckning, men jag fick kanske en dålig flaska?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
Re: Vallejo Model Air med pensel
Jag kör med Model Air med pensel ganska ofta. Tämligen bra täckning och håller pigmentet bra för att vara en så vattnig färg. Bra för blending.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- Lottomannen
Gott att höra! Hur är det med Game Air? Behöver en lite skarpare gul också, och det verkar inte finnas i Model Air.
S.O.R.K
S.O.R.K
Det har jag tyvärr inte testat.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- Lottomannen
Beställde lite gula av varje, så jag får vara testpilot 
S.O.R.K
S.O.R.K
Förvisso inte Vallejo färger men jag brukar köra på GWs Air färger med pensel och tycker det funkar skitbra.
-
Elevatorlake
Jag målar också rätt ofta air-färger (vma, vgc och gw air) med pensel och det funkar bra. Självklart täcker de inte lika bra eftersom de är tunnare men å andra sidan blir det tunnare lager så de är mer förlåtande och man kan måla flera gånger om man behöver bättre täckning.
Om gul funkar vettefan men jag drar mig för att måla gult med något annat än airbrush. Tror det är viktigt att du har rätt färg under, dvs typ brunt och inte svart, för att få ett bra resultat med gult men jag är som sagt långt ifrån en expert på gult.
Om gul funkar vettefan men jag drar mig för att måla gult med något annat än airbrush. Tror det är viktigt att du har rätt färg under, dvs typ brunt och inte svart, för att få ett bra resultat med gult men jag är som sagt långt ifrån en expert på gult.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- Lottomannen
Jag har grundat med Vallejos Surface Primer Dark Yellow, och det går fint. Men jag hade en liten tanke på att ta ett lager Zandri dust från gw innan den gula. Inte testat ännu.Elevatorlake skrev:Jag målar också rätt ofta air-färger (vma, vgc och gw air) med pensel och det funkar bra. Självklart täcker de inte lika bra eftersom de är tunnare men å andra sidan blir det tunnare lager så de är mer förlåtande och man kan måla flera gånger om man behöver bättre täckning.
S.O.R.K
S.O.R.K
- Lottomannen
Jag har nu fått hem mina Model Air och Game Air. Har testat dem lite, men än så länge så verkar de riktigt bra när man målar en färg som kräver en massa lager. Dvs, gult. Kan säkert vara lite frustrerande om man är van vid bättre täckande färg, men jag målar ändå tunt, så detta innebär mest att jag inte behöver spä färgen själv.
Sedan verkar de fungera väldigt bra tillsammans, Game Color kan nog bli fina highlights till Model Color. Skall se om jag inte kan återkomma med bildexempel om ett par dagar.
Sedan verkar de fungera väldigt bra tillsammans, Game Color kan nog bli fina highlights till Model Color. Skall se om jag inte kan återkomma med bildexempel om ett par dagar.
S.O.R.K
S.O.R.K
Ser gärna exempel!Lottomannen skrev:Jag har nu fått hem mina Model Air och Game Air. Har testat dem lite, men än så länge så verkar de riktigt bra när man målar en färg som kräver en massa lager. Dvs, gult. Kan säkert vara lite frustrerande om man är van vid bättre täckande färg, men jag målar ändå tunt, så detta innebär mest att jag inte behöver spä färgen själv.