Chaos Daemon stormen och nya horrors
RAW skapar man väl nya "split" horrors med stormen om jag fattat allt rätt. Det låter helt mongo. Har turneringar houserulat mot det eller har folk bara inte tänkt på det?
Vad jag föreslår är att både summoning och stormen inte får välja pink horrors som enhet. Så blir den inte obalanserat bra sådär helt random. (Medveten om att de inte få summona själva längre)
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Chaos Daemon stormen och nya horrors
Folk har nog inte tänkt på det skulle jag gissa.LillePer skrev:RAW skapar man väl nya "split" horrors med stormen om jag fattat allt rätt. Det låter helt mongo. Har turneringar houserulat mot det eller har folk bara inte tänkt på det?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Flygmaskin
Gillar Pers förslag. Istället för att kompa bort storm och magi känns det rimligare att ta bort de egentliga problemen.
Människomat, till exempel spannmål.
Annars kan man väl bara säga att summonade Horrors följer reglerna i Codex: Daemons istället för reglerna i Wrath of Magnus? Så behöver man inte ta bort dem helt.Flygmaskin skrev:Gillar Pers förslag. Istället för att kompa bort storm och magi känns det rimligare att ta bort de egentliga problemen.
Nja det blir konstigt, eftersom gamla horrors inte alls finns längre. Olika typer av samma modeller är inte något man vill ha.