Burning of Prospero

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake

Re: Burning of Prospero

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:"Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)
Men skärp dig nu farfar, något obskyrt stycke i gamla testamentet räknas inte som regler ;) "Du skola inga regler hava jämte mig."

För att vara korrekt får vi väl säga att de har inte haft regler sedan gutenberg uppfann tryckpressen, det kan finnas några handskrivna manuskript från tidig jura med vad som då kallades för regler :)
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 15 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:"Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)
Men skärp dig nu farfar, något obskyrt stycke i gamla testamentet räknas inte som regler ;)

För att vara korrekt får vi väl säga att de har inte haft regler sedan gutenberg uppfann tryckpressen, det kan finnas några handskrivna manuskript från tidig jura med vad som då kallades för regler :)
Hi hi, var bara tvungen.... :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Är det där rogue trader? Jag började först när nya testamtentet (2nd ed) publicerades :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Är det där rogue trader? Jag började först när nya testamtentet (2nd ed) publicerades :)
Jepp, gamla goa RT. Har två ex, detta är häftade boken som kom något år senare. Har original-hardback oxå men den faller i partiklar när man öppnar den. :D

sefiii

Inlägg av sefiii »

Inget är lika hårt och ballt som i böckerna, plot armour finns inte på brädet.[/quote]

Nej så är det ju så klart, blir väl lite extra skeptisk eftersom det handlar om dudes som alltid funnits i fluffet och varit sjukt bra där men för första gången så får de regler. Man vill ju att Custodes ska vara lika bra som de är i fluffet.
Men du har helt rätt, ingenting är lika awesome i verkligheten, det har ju lite med spelbalans att göra.[/quote]

"Custodes har aldrig haft regler"....ack ni historielösa ungdomar! ;)
Bild[/quote]

det är väl typ vid sådana här tillfä'llen som jag kan sakna en "like" button
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

stormshaft skrev:
Excessus skrev:
stormshaft skrev:Jag är lite "oroad" för reglerna till systrarna och Custodes och att de inte alls är lika hårda och balla som de är i böckerna.
Inget är lika hårt och ballt som i böckerna, plot armour finns inte på brädet.
Nej så är det ju så klart, blir väl lite extra skeptisk eftersom det handlar om dudes som alltid funnits i fluffet och varit sjukt bra där men för första gången så får de regler. Man vill ju att Custodes ska vara lika bra som de är i fluffet.
Men du har helt rätt, ingenting är lika awesome i verkligheten, det har ju lite med spelbalans att göra.
Alla arméer utom just Space Marines och Custodes hade krävt en enormt mycket större mängd figurer om de skulle vara korrekt enligt lore. Tänk dig att lira Imperial Guard. :D Du ska måla 1000 guardsmen medan en SM spelare bara behöver ett 5 manna squad för samma poäng. xD Det handlar egentligen inte om plot armor, det handlar om att det måste finnas spelbalans i spelet. Det enda som är en representativ match är SM vs CSM.

Man kan ju alltid tänka att en model representerar en enhet, och en Guardmen model kanske representerar ett helt infantry company medan en SM modell bara representerar ett squad.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Lite mer detaljerade bilder på modellerna

http://www.belloflostsouls.net/2016/10/ ... w-pic.html

Custodes är rätt mycket större än vanliga marines och baserna ser väl ut att vara terminatorbaser va?

Asphyxate

Inlägg av Asphyxate »

Elevatorlake skrev:Lite mer detaljerade bilder på modellerna

Custodes är rätt mycket större än vanliga marines och baserna ser väl ut att vara terminatorbaser va?
Riktigt fint! Och japp, det är 40mm vilket blir perfekt tycker jag! Älskar verkligen Custodes modellerna. Måste ha minst 10! Ser ut som att allt verkar vara multipose också vilket är klockrent! Har vi någon prisuppgift ännu? Jag kommer behöva 10 Custodes och 10 Tartaros så det är två lådor för min del om ingen vill bli av med just detta från sin låda. ;)

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Asphyxate skrev:
Elevatorlake skrev:Lite mer detaljerade bilder på modellerna

Riktigt fint! Och japp, det är 40mm vilket blir perfekt tycker jag! Älskar verkligen Custodes modellerna. Måste ha minst 10! Ser ut som att allt verkar vara multipose också vilket är klockrent! Har vi någon prisuppgift ännu? Jag kommer behöva 10 Custodes och 10 Tartaros så det är två lådor för min del om ingen vill bli av med just detta från sin låda. ;)
Jag är helt klart sugen på 10 Sisters of Silence när tiden kommer :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Med tanke på innehållet lär det väl vara samma prisbild som calth?

Skriv svar