Psychic disciplines in 1.7

Moderator: DHettNeck

Halvar

Re: Psychic disciplines in 1.7

Inlägg av Halvar »

Hur rimmar det med nids neurothrope som fick primaris trots sin specialkraft?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

fauh skrev:Är Mephes komp räknat på att han bara får ta 2 spells av vald skola trots ML3? (Och hur funkar detta med Psychic Focus?)

Kanske värt att titta på kopplat till märkta CSM sorcerers också
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
Spell Familiar

DHettNeck skrev:
fauh skrev:Är Mephes komp räknat på att han bara får ta 2 spells av vald skola trots ML3? (Och hur funkar detta med Psychic Focus?)
Psychic focus funkar bara om du har alla spells från samma skola, så kör han olika tappar han så klart detta.
Inte med Chaos Psychic focus. Där offrar en märkt sorcerer alltid en ml för minst ett drag på sin guds skola och får som "bonus" alltid primaris från den skolan.

Demonerna lider inte på samma sätt eftersom de inte behöver offra en ml till sin guds skola de kan bara dra nytta av "Chaos Psychic Focus" (BRB s22).

Och på den noten vill jag fråga vad det är som gör CSM-spellsen sämre än Daemon-spellsen? I mitt tycke är de i CSM codexen mycket mer användbara och, tja, bättre. har jag fel? Jag köper att det finns lite 12" Nova på demonsidan men ett 2d6 mot Ld är knappast något att hurra för.
Det är verkligen bara Tzeench som har något att hämta i Demon codexen. De andra borde nog vara klass 1.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

fauh skrev:
DHettNeck skrev:
Psychic focus funkar bara om du har alla spells från samma skola, så kör han olika tappar han så klart detta.
jag tänkte mer på att han bara genererar 2 och alltid har "Sanguine Sword" som 3:e spell.

EDIT: Efter diskussion med tröger så är det även confirmed att Meffe tappar Psychic Focus pga Sanguine Sword så det kanske också skall tas med i beräkningen.
Som jag skrev i regeltråden så räknas inte Mephes "sanguine sword" för psychic focus enligt regelboken, då den inte tillhör någon skola. Den är precis som Force en fristående magi.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Apocswe skrev:Som jag skrev i regeltråden så räknas inte Mephes "sanguine sword" för psychic focus enligt regelboken, då den inte tillhör någon skola. Den är precis som Force en fristående magi.
Det stämmer. Jag antog bara att frågeställaren faktiskt hade kollat i regelboken och att det var oklart innan jag svarade vad jag trodde. Men det står ju väldigt tydligt att det är ok att få psychic focus i detta fallet, så lärdomen för alla (inklusive mig) är väl att faktiskt läsa i regelboken innan man frågar/svarar på något.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

fauh

Inlägg av fauh »

Jag sitter ofta på jobb när jag frågar och därför har jag som bäst typ 1d4chan / random forum post +om jagv råkar komma ihåg något som bakgrund.

Men skönt för meffe att han får sin primaris iaf. Dock så rullar han fortf. Bara 3 gånger på vald tabell så borde vara kompsänkning ändå.

edit: 2 rull såklart. telefonjäveln som bråkat med mig igen. Skrev uppenbarligen fel på 2 och 3.
Senast redigerad av 2 fauh, redigerad totalt 20 gång.

Apocswe

Inlägg av Apocswe »

nej, han rullar 2 ggr, för totalt 4 - 5 magier.

Psychic focus
Force, sanguine sword, primaris + 2 rull på en magiskola

alt

Ej focus
Force, sanguine sword + 2 rull på olika magiskolor

fauh

Inlägg av fauh »

Apocswe skrev:nej, han rullar 2 ggr, för totalt 4 - 5 magier.

Psychic focus
Force, sanguine sword, primaris + 2 rull på en magiskola

alt

Ej focus
Force, sanguine sword + 2 rull på olika magiskolor
Du har helt rätt det vara telefonjäveln som bråkat med mig.

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Bråkiga telefoner... *minifiol*

Aouto

Inlägg av Aouto »

Jag tror inte Telekenesis är med i någon klass men jag skulle gissa på att den bör vara med i 1an. =)

Skriv svar