Känns rätt het även om den inte varit gratis..
Imperial space marine regler
Imperial space marine regler
Känns rätt het även om den inte varit gratis..
Re: Imperial space marine regler
"at no additional points cost" Suck! Ibland blir man trött på GW.
-
Elevatorlake
Beror på hur man ser det, skulle inte modellen kosta typ 200 spänn?Mortarion skrev:"at no additional points cost" Suck! Ibland blir man trött på GW.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
En modell är inte så farligt. Styrka 5 med två skott på 9" är väl inte så farligt.
Med AP2 och Instant Death???leidstedt skrev:En modell är inte så farligt. Styrka 5 med två skott på 9" är väl inte så farligt.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Det beror på vad du menar med "inte så farligt". Kommer den att vinna matcher själv? Oftast inte. Men är den värd mycket mer än de 0 poäng den kostar? Absolut! Behöver Space marines en buff i form av en gratisbonus? Nej.leidstedt skrev:En modell är inte så farligt. Styrka 5 med två skott på 9" är väl inte så farligt.
Jag stör mig inte på reglerna i sig, utan på prissättningen. Modellen har enbart fördelar jämfört med en vanlig marine och det finns inga krav för att få ha med den. Då ska den kosta. Särskilt som fördelen faktiskt är rätt bra. I nuläget finns det ingen anledning till att inte ha med den i varje marine-armé. Då är det en generell buff till armén som sådan och det behövs inte.
Jag köper att det är trist att det är en 0 poäng uppgradering som är bra. Personligen är jag inte orolig för modellen.
Det är ren och skär power creep, därför är det dåligt för spelet.
Ja' än't bittä'!
Hade köpt det om han var en sternguard alt vet. sergeant för 35 pts isch... Men gratis är han förjäkla bra....
Kom på varför jag inte förfäras. Jag spelar Guards. Alla mina modeller dör direkt mot allt som slängs mot mig. Jag är för härdad.