Men om han är veteran och bättre i närstrid så borde ju alla Wolf guards få ta ett extra ccw!
På tal om veteraner så får inte ens en Wolf guard battle leader ta ett extra ccw!
Det jag tycker är starkast mot att de inte kan välja ett extra ccw är just att ordinarie Wolf guards inte kan välja det!
Extra utrustning till Grey HUnter Wolf Guards?
Re: Extra utrustning till Grey HUnter Wolf Guards?
Fast om ANY inte innebär alla utan bara grey hunter, hur blir det då för Wolf guards där det står "Any modell may take items from...".
Bör väll läsas på samma sätt för båda units. Ska inte wgpl vara med i den ena så är den inte med i den andra.
Vad olika enheter får ha för wargear är något som gw hittills har varit tydlig med. Har de missat något så är de FAQ på den biten. Sen att de missar regler för saker är något helt annat
Bör väll läsas på samma sätt för båda units. Ska inte wgpl vara med i den ena så är den inte med i den andra.
Vad olika enheter får ha för wargear är något som gw hittills har varit tydlig med. Har de missat något så är de FAQ på den biten. Sen att de missar regler för saker är något helt annat
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Men när det gäller Wolf guards så finns där ju ingen annan än just Wolf guards i den uniten så där är ju any vilken som helst av Wolf guardens!
Enheten består av :
4 Wolf guard
1 Wolf guard pack Leader.
Enda skillnaden är att man betalar 10p för en WGPL i en grey hunter pack.
4 Wolf guard
1 Wolf guard pack Leader.
Enda skillnaden är att man betalar 10p för en WGPL i en grey hunter pack.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Men där är ju absolut ingen skillnad mellan en Wolf guard och deras pack leader för utom att pack leadern är character medan där är skillnad mellan en grey hunter och en Wolf guard!