Runda 1:
Jag gav som sagt Nurgle första rundan för att få se vart hans guppar hamnade. Han drog 6 maelstrom somande passade honom alls. Bl.a. hold the line och object I sin egen deployment. Där han alltså inte ville vara
Sen fick han in allt förutom en 5a legionärer första rundan. Det han inte ville. Han rullande in med landraidern och flat outade den för att komma så nära som möjligt. Hammer & Anvil jobbade verkligen imot honom här, och flög in sin storm raven så långt han kunde.
Pang pang terminatorna hade otur med sina deep strikes, den ena gruppen hamnade i mitten av spelplanen långt från mina trupper och den andra hamnat precis framför min demon princess.
Sedan smattrade han av allt han hade mot Defilern och zombierna och lyckade med den enorma bedriften att ta ett hull point (som sedan it will not diade) och sänkte två zombies. Terminatorna framför Asa the destroyer of world's sköt allt dom hade in i henne men hon jinkade bort allt utom Heavy Flamern och nu var hon arg.
Min runda lyckas jag dra ett gäng bra kort så flyttar bara lite zombies kör fram en rhino och hoppar ut med Nurgle marinerna för att plocka ett objektiv ställer Asa så nära terminatorna att hon kan lukta den rädsla dom säger att dom inte känner och sköt en laser kanon från Defilern i hopp om att immobilisers land rader, detta lyckades inte. Asa chargar Nurgle slår en tråkig ett på sin Wall of flame och lyckas inte wounda i overwatch, jag slår en härlig 6a för black macens extra attacker och alla terminatorna går upp i rök.

First Blood!
Runda 2:
Nurgle är beslutsam att ta igen för sina katastrofala första runda så med det senaste inom mätdon teknik
Tar han bestämda steg runt spelbordet och flyttar runt sina gubbar.
Storm raven hovrar fram och släpper av sin last, klo killarna mot zombierna och dreadnoughten mot Nurgle pojkarna.
Och här började två närstrider som höll din runda 4-5 lightningclaw termisarna betade sig sakta men säkert igenom alla 35 zombies utan en skråma och dredden tog sig igenom marinerna med ett hull point till godo.
Utöver det slängde han hammernatorna mot en rhino som stod och höll ett objektiv med lite mer Nurgle killar i och sköt lite på Asa med killarna som hamnade mitt på bordet runda ett.
Skyttet mot Daemon princess gick inge vidare men bankandet på rhino med hammarna gick som förväntat och slutade med en exploderad rhino.
Min runda slog jag in Typhus med sina mutilators som tyvärr misshapade och placerades av Nurgle i hörnet så långt från allt av vikt som möjligt. Och Min heldrake som flög in och vektor strikade storm raven utan större inverkan jag sköt även flygaren med defilern utan vidare effekt, plockade nog ett hull point från dredden med en scattrande battle cannon.
Det mest intressanta som hände den här rundan var nog Asas charge in i hammernatorna med kaptenen. Slog en femma på extra attacker så med 11attacker och cursed regeln gjorde hon slarsylta av den enheten. Tog ut alla utom en, ett perfekt resultat för mig då detta gjorde att han inte kunde skjuta mig nästa runda.

Slay the warlord!
Runda 3:
Nurgles legionärer dimper ner bakom min Defiler. Han satte dom bra tyvärr gled dom bort lite från objektivet men fortvarande i melta range mot Defilern.
Tyvärr gör en kombination av han dåliga slag och mina saves att Defilern står kvar efter skytte fasen och har nu fått något att banka på i närdtrid. I övrigt händer inte så mycket, närstriderna matar på och en hjälte föds. I striden mellan. Asa the destroyer of world's och den hammernatorn är Nurgle beredd att bara plocka bort sin gubbe men ångrar sig i sista stund. Jag slår in elva ap2 wounds på honom och han savear 11ggr!!! Nurgle känner hur vinden har vänt och slår sina mäktiga attacker mot Asa som sen tidigare är nere på 1 wound och missar allt.... skölden var mäktig men han glömde nog att sätta på sin hammare.
I min runda chargar Defilern in i legionärerna och binder upp dom 3.1" från objektivet medan han själv nästan står på det.
Annars händer inte så mycket i den striden tror Nurgle tar ett hull point och Defilern missar allt. Över till den episka striden mellan Daemon och supersoldat. Jag tar upp tärningen för att slå fram extra attacker, har hittills slagit 6,5,5 så jag känner på mig att min tur är slut nu men kastar tärningen och hoppas att jag har fel. Men icke en prick tittar på mig med onda ögat och Daemon guden drar tillbaka sin prinsessa in i warpren och terminatorn står där och undrar lite vad som hände.
Vi flyger båda av våra flyers denna runda.
Runda 4:
Våra flyers kommer in min vektor strikar ihjäl dredden som äntligen har kommit loss från sin närstrider klo terminatorna och placerar sig runt ett objektiv ifall Defilern skulle komma loss. Han bankar ner några spök mariner och förblir låst i den striden i övrigt händer inte så mycket.
Runda 5:
Här gör Nurgle ett stor misstag Som jag inte tänker på innan han gjort det. Han flyger fram sin storm raven precis framför min heldrake redo att skjuta honom full med bly, bara för att inse att han inte kan skada den.... jag står där bara "men misilerna då?" På vad han lite trumpet svarar "dom är slut"
Så där står han in guld läge för ett vektor strike som självklart tar bort det sista hull pointen och där tar matchen slut.
Vinst till mig 13-11. En mycket jämn och spännande match
Nurgles lista var lite bättre men jag fick både missions som passade mig och vann alla pregame slag så kunde diktera matchen till min fördel.
Stort tack till Nurgle för matchen och det kommer förhoppningsvis bli fler.