LinCon 2010

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: LinCon 2010

Inlägg av Zurken »

EDIT: oj... vilken miss av mig. Haha då har jag spelat det fel fram tills nu då, fast det är inte så vanligt att båda spelare har scouts och infiltrators.
Alexander Merinen

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

på gothcon så står det dock specifikt i uppdragen att man sätter ut dom i samma ordning som den vanliga deploymenten. Kan vara bra att veta. :-)

Ja ett av uppdragen har mer vp för sina egna objektiv men du kommer ju fortfarande vilja contesta motståndarens objektiv så han inte får massa poäng för dom, dock är det inte värt att ställa halva din arme på ett av hans objektiv för att outscora honom. En lite annorlunda twist som jag och Dansk är mycket nöjda med.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det ni skriver om "henceforth known as Player A" blir ju helt fel. Ni syftar inte på den som går först utan på den som vinner slaget. Så det ni skriver är att den som vinner slaget måste ställa upp sin armé först även om han ska gå tvåa...

Quarters heter Spearhead i regelboken.

I uppdrag 5 framgår det inte om man ska sätta ut objektiven själv eller om det finns regler för det. I mission 6 vore det tuffare om man satte ut de sex objektiven innan man valde sida och sedan fick man ta bort ett valfritt objektiv var efter att man valt sida.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag antar att det är mallkomp som gäller?
Vilket utslag kommer kompen att ge? Kommer det att vara kompdiff/2? Och isåfall, kommer man att kunna få mer än 20 respektive minuspoäng (som sig bör)?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Är det fastställt hur slagen kommer att spelas (tider)? Börjar bli dags att planera när man ska åka mm.

bjorn_nilsson

Inlägg av bjorn_nilsson »

Jepps - datum för turneringen hade varit nice så man kan fixa med transport och boende.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

torsdag till lördag tror jag

Mutt

Inlägg av Mutt »

cadelin skrev:torsdag till lördag tror jag
Vi vill helst veta mer definitivt, och även fastare tider. Dvs hinner man köra på torsdagsmorgonen och hinna fram till första slaget? Hur sent på lördagen är man klar, dvs kan man åka hem redan på lördagskvällen?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag fyller år på fredagen, kommer jag att bli firad med pompa och ståt?

egge

Inlägg av egge »

Jocke Rapp skrev:Jag fyller år på fredagen, kommer jag att bli firad med pompa och ståt?
Sekunden man blir pappa försvinner all tillåtelse att fira sin egna födelsedag. Ha!

Men jag vill gärna också veta när turneringen exakt börjar och slutar.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar