Är det dags för Tzeentch nu!?
Tzeentch på väg?
Tzeentch på väg?
GW har satt in en blå Chaosstjärna i deras logga på hemsidan!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Tzeentch på väg?
T'zeentch Demonkin Hype!Flogger skrev:GW har satt in en blå Chaosstjärna i deras logga på hemsidan!

"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Silvertejp
Ni som spelar demoner och så vidare vad hade ni velat se ifrån tzeentch daemonkin? Vad tror ni att deras motsvarighet till "blood tithe" kommer vara (om de nu får en).
Om det blir en tzeentch daemonkin bok så är det kanske slutet för demoncodexen?
Nu spelar jag inte demoner men hade varit gött med lite buffar till thousand sons. Hade varit festligt om de blev lite mer som Grey knights med force weapons all around och lite fluffiga heavy weapons / tuffare Witchfires.
Nu spelar jag inte demoner men hade varit gött med lite buffar till thousand sons. Hade varit festligt om de blev lite mer som Grey knights med force weapons all around och lite fluffiga heavy weapons / tuffare Witchfires.
-
Elevatorlake
De borde väl rimligtvis ha "psychic tithe" där man får poäng baserat på hur många warp charges man använder per runda eller något liknande. Eftersom det är chaos borde det gälla warp charges som både daemonkin och motståndaren använder på samma sätt som blood tithe. Tzeentch bryr sig bara om att warpstormarna är starka, inte vem som använder defauh skrev:Ni som spelar demoner och så vidare vad hade ni velat se ifrån tzeentch daemonkin? Vad tror ni att deras motsvarighet till "blood tithe" kommer vara (om de nu får en).
Sedan är väl frågan vad man kan göra med sina psychic tithe. Kanske generera extra warp charges, få ett invul/fnp och minska antalet warp charges för att lägga olika psychic powers tillsammans med samma summoning som khorne daemonkin har i sin codex?
Kanske lite anti-psycher grejer också, t.ex. att motståndaren får -1 på tabellen vid perils eller att de får perils på dubbletter, inte bara på dubbelsexor?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Jag hade välkomnat Daemonkin för varje Gud och att CD skrotades, utan problem.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Iambroborn
+1Flogger skrev:Jag hade välkomnat Daemonkin för varje Gud och att CD skrotades, utan problem.
Som jag har sagt i alla dessa år! Fast till WFB och då indirekt till 40k
Kan tänka mig att man kanske får poäng baserat på antal magier man lyckas kasta varje runda. Sen kan man få armé biffar men inga nya enheter via systemet.
Tex
1 poäng - du får en d3 extra warpcharges
2 poäng - få en magi från en skola du redan har. Gäller bara denna fas
3 poäng - slå om alla misslyckade tärningar vid magifasen.
4 poäng - en modell/enhet kan kasta 1 magi 2 går i samma fas.
5 poäng - en modell/enhet lyckas automatiskt med en magi.
6 poäng - få +1 på alla magislag.
7 poäng - en karaktär får en valfri magi från en skola den redan har.
8 poäng - en modell som lyckades med en warpcharge 1-2 magi i förra rundan blir en demonprins. Lyckades modellen med en warpcharge 3 magi blir han en lord of change.
Eller något sådant.
Tex
8 poäng - en modell som lyckades med en warpcharge 1-2 magi i förra rundan blir en demonprins. Lyckades modellen med en warpcharge 3 magi blir han en lord of change.
Eller något sådant.
Eller så är det bara ett släpp till AoS. Varför skulle GW släppa en uppdatering till CSM?Apocswe skrev:Kan tänka mig att man kanske får poäng baserat på antal magier man lyckas kasta varje runda. Sen kan man få armé biffar men inga nya enheter via systemet.
Tex
Eller något sådant.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."