En poster gjord av en store manager i Australien efter att de har fått intern info. Flera andra butiker har postat info nu samt att Atia m.fl har bekräftat det...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Finns ju en chans att det finns med i det följande:
*AND MANY, MANY MORE!*
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
jag har personligen alltid varit intresserad av BFG och Epic.
Men bristen på Epic modeller och skepp har alltid avskräckt mig, så jag är exalterad *thumbs up*
Undrar om dropfleet commander kickstarter framgången har varit delaktig i att bidra till det här. Jag betvivlar det i och med att det såpass nära som avslöjandet, men det visar väl om inget annat att intresset finns.
Det är faktiskt den andra konstiga saken GW gjort på kort tid. Och då menar jag konstig utifrån ett GW-perspektiv. Den första var att de gjorde WFB 8th Edition och några tillhörande böcker tillgängliga som downloads på Black Library. Inte heller likt dem. Men mycket positivt i båda fallen.
Det vore ju väldigt trevligt om de uppdaterade lite regler och gjorde figurerna tillgängliga igen. BFG är till exempel ett mycket bra och roligt spel men samtidigt obalanserat och klumpigt på många sätt om man jämför med moderna spel som Star Wars Armada.
Holy Macaroni! Om det här är sant så vore det ju asgrymt!
Då kanske jag kan få användning för den i stort sett oanvända BFG-lådan jag har hemma i förrådet... och jag har alltid velat testa Mordheim, men aldrig fått chansen...
Hastings på Warseer har nu konfirmerat att detta är sant. Dock är Australien några månader tidigt ute men det kommer. Forgeworld kommer sköta denna del av företaget.