Taus första warlord trait, vilket ger ens warlord regeln att man inte får LoS:a mot hans precision shots, tillkom ju i ett läge då alla karaktärer hade precision shot som regel. Den regeln har ju nu försvunnit, men jag hittar inget i erratan som skulle innebära att man anpassat traitet efter det. Tautraiten har ju generellt en regel om att verkningslösa traits får slå om, ex får en karaktär utan ranged vapen slå om traitet.
Hur spelas den regeln vanligtvis? RAW får ju inte en karaktär utan PS slå om, men det är möjligt att RAI tänka sig att ett omslag vore rimligt.
Tau warlord traits
Re: Tau warlord traits
Det finns ju wargear som ger honom PS inte sant? Så möjligheten finns?
För Commanders finns den. Men saknas för ex. Fireblades.
Står det inte att du får slå om så får du inte slå om. Lätt som en plätt 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det vet vi ju alla att det inte är en tolkningsregel med allmän tillämpning dock.
Men jag menar inte att framhärda något annat, är mest ute efter att veta hur jag ska hantera det imorgon.
Men jag menar inte att framhärda något annat, är mest ute efter att veta hur jag ska hantera det imorgon.
Nu har det väl förstås redan varit, men den Warlord traiten har inget med Precision Shots att göra. Man kan inte ta LOS mot den karaktärens skytteattacker.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Helt rätt! Jag lurades av att läsa den på mobilen och läste den som att den handlade om precision shots mest pga flufftexten.