Ny avdelningen på sajten - Missions

Allmänna frågor och info om webbsidan
Michael Carl

Re: Ny avdelningen på sajten - Missions

Inlägg av Michael Carl »

PeterWelzien skrev:Som det är nu så har jag bara tagit uppdragen så som de har sett ut när de har delats ut till deltagarna på respektive turnering. Dvs. jag har tagit pdf-filen med alla uppdragen och delat upp den i separat fil för varje uppdrag.

Har ni några uppdrag som ni vill ha inkluderade i databasen så är det bara att maila en fil i lämpligt format till uppdrag@svenska40k.se.
Ok, mailar nog över lite uppdrag lite senare under dagen.
PeterWelzien skrev:
Skulle gärna se att det primära uppdraget och det sekundära är separerade i listan så blir det mer överskådligt.
Menar du att beskrivningarna för det primära och det sekundära uppdraget skall ligga i separata fält i listan över alla uppdrag?
Ja, precis.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Har skickat in våra turneringar från 2009 & 2010, längre tillbaka än så kändes onödigt.

Om du ändå får allt inskickat i ett dokument, så kanske man skulle kunna få ner hela dokumentet på en gång. Kanske kan finnas generell information och liknande som kan vara intressant.

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Michael Carl skrev:Har skickat in våra turneringar från 2009 & 2010, längre tillbaka än så kändes onödigt.
Ah! Jag har angett fel mailadress! missions@svenska40k.se skall det vara. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Men om du skickar om mailet, så skall jag se till att de kommer med i databasen.
Michael Carl skrev:Om du ändå får allt inskickat i ett dokument, så kanske man skulle kunna få ner hela dokumentet på en gång. Kanske kan finnas generell information och liknande som kan vara intressant.
Hm. Så om man tex. klickar på Gothcon 2009, så skall man ha möjligheten att ladda hem ett dokument med alla uppdragen? Varför inte. Det kräver att jag gör om programmet lite, men så fort jag får tid skall jag kika på hur det skulle kunna se ut.
/Peter Welzien

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

ett förslag på filter: Språk: SWE ENG eller liknande, kan vara bra för våra internationella vänner...
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

PeterWelzien skrev:
Michael Carl skrev:Har skickat in våra turneringar från 2009 & 2010, längre tillbaka än så kändes onödigt.
Ah! Jag har angett fel mailadress! missions@svenska40k.se skall det vara. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Men om du skickar om mailet, så skall jag se till att de kommer med i databasen.
Skickat igen

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Simon Talltorp skrev:ett förslag på filter: Språk: SWE ENG eller liknande, kan vara bra för våra internationella vänner...
Låter som ett bra förslag.
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

This is many good <Snot seal of approval>
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Förslag till missionfiltret. Kan man ha så den väljer Bort saker som ett annat alternativ?

typ "check this to invert search parameters" ?
Saeculum Obscurums Forum

PeterWelzien

Inlägg av PeterWelzien »

Menar du att man skall kunna välja att bara se uppdrag som INTE innehåller tex. KP?
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

exakt
Saeculum Obscurums Forum

Skriv svar