Är ÖSM roligt?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Är ÖSM roligt?

Inlägg av Nurgle »

Funderar på att anmäla mig till ÖSM. Wettcon har jag varit på och det var väldigt kul. Gillar hårda listor och bra motståndare.

Men är det roligt och bra spel eller mer vakande hököga från stissiga motståndare som anklagar en för viktade tärningar och har ändlösa regeldiskussioner för att vinna till varje pris?

Och förstår jag det rätt om ÖSM bara är att boka in sig på utan att ha några krav på ranking?

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Är ÖSM roligt?

Inlägg av LillePer »

Klart du ska åka, det är skitkul! Beteendet du beskriver finner du inte någonstans på turneringar i Sverige (mig veterligen)
Stämmer bra att Öppna SM är just öppet för alla.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag har varit med en gång. Det var skoj. Kommer åka igen om jag inte lyckas kvala till SM. Upplägget i år ser ju skoj ut. Ska kolla med familjen om det är läge...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Klart du ska komma och mysa på ÖSM Erik! :wub:

Vi rövhattar spelar ju vanliga SM så du spelar med de snälla roliga människorna i ÖSM ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Desertlord

Inlägg av Desertlord »

Flogger skrev:Klart du ska komma och mysa på ÖSM Erik! :wub:

Vi rövhattar spelar ju vanliga SM så du spelar med de snälla roliga människorna i ÖSM ;)
Klart du ska åka.

Upplägget ÖSM är lite mer spela vad du vill och inte alls lika hårt som stängda SM.

Hoppas vi möts igen precis som på Wettcon

/F
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Nurgle skrev:Funderar på att anmäla mig till ÖSM. Wettcon har jag varit på och det var väldigt kul. Gillar hårda listor och bra motståndare.

Men är det roligt och bra spel eller mer vakande hököga från stissiga motståndare som anklagar en för viktade tärningar och har ändlösa regeldiskussioner för att vinna till varje pris?

Och förstår jag det rätt om ÖSM bara är att boka in sig på utan att ha några krav på ranking?
Tycker absolut du skall åka.

Jag har spelat 40k kompetativt sedan lincon 2013. Jag har ALDRIG i Sverige haft dålig stämmning under en match, träning eller turnering. Hade 2 matcher under ETC i år som jag inte var super nöjd med, men det är allt.
Enligt min mening så smittar mitt/ditt humör av sig på motståndare, är jag en trevlig prick så kommer den jag spelar med vara densamma.

Är du trevlig och glad så kommer du få 5 super matcher i Jönköping där terrängen håller hög klass, arrangemanget flyter enligt schema och maten är mumsig. De är helt enkelt bara bra på att arra turneringar. Enda nackdelen e väl kanske att flogger är lite väl kramig ibland ;D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tack för knuff i rätt riktning! Då blir det ÖSM för mig :)
Operation övertalning hemmavid påbörjad!

PS. Fredrik, ser fram emot & spela igen :) DS.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nurgle skrev: Operation övertalning hemmavid påbörjad!
Jag blev just klar...

Hoppas vi ses i Jönköping!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev: Jag blev just klar...

Jaaa, det vore kul! *Hoppar energiskt upp och ner med fånleende och smäller små cymbaler*

Så, hur lyckas man? En ny diskborste verkade inte fungera. Tvärtom faktiskt. Sover nu på soffan..

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nurgle skrev:
Röde skrev: Jag blev just klar...

Jaaa, det vore kul! *Hoppar energiskt upp och ner med fånleende och smäller små cymbaler*

Så, hur lyckas man? En ny diskborste verkade inte fungera. Tvärtom faktiskt. Sover nu på soffan..
Enkelt. Man börjar i tid.

Om man tar upp frågan om något som ligger så långt borta att det nästan inte spelar någon roll så är det klart lättare att få igenom.

Man tar upp frågan också när den andra skall göra något eller vill ha något. "Du förresten ..."
Klart svårare at neka då...

Var ståndaktig.
"Alltså skall du verkligen var borta hela helgen jag trodde bara..."
" Ja! Detta har vi ju redan diskuterat och allt är ordnat jag har betalat och dessutom fick vi fixa två bilar då jag och kalle skall med osvosv"

Gör det svårt att ta tillbaka och om du tar striderna några gånger så inser motparten snart att detta är inte värt att bråka om för du kommer inte ge dig. Visst en gång eller två kommer du få sova på soffan men vafan de vill ha sex de med ibland och du får fasiken inte mer för att vara medgörlig. Lysistrate är en hoax.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar