Knektar och barrage
Knektar och barrage
Om man träffar en IK med en TFC och knektern skall tappa 2 HP. Om nu knekten har skölden satt på ena sidan vad händer?
Vi (jag och flogger) spelade att man slog för varje hit en 4+ för att se vilken sida varje hit hade.
Dock finnan vi inga direkta regler för detta.
Vi (jag och flogger) spelade att man slog för varje hit en 4+ för att se vilken sida varje hit hade.
Dock finnan vi inga direkta regler för detta.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: Knektar och barrage
det står i reglerna för skölden att om sidan som träffas inte är specificerad (som Barrage som träffar "side" utan att säga "left/right") så gäller inte skölden.
*Eller? Måste fått för mig det för nu när jag läser så står det inget om det. Rätt säker på att jag läst det nånstans dock men det kanske inte var officiellt...
*Eller? Måste fått för mig det för nu när jag läser så står det inget om det. Rätt säker på att jag läst det nånstans dock men det kanske inte var officiellt...
Tycker det känns rätt rimligt att slå en 4+ för varje träff om vilken sida som träffas.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
jag hittade vart jag fick det ifrån, SweFAQ:
20.1. Ion Shield and attacks without an origin
An Ion Shield does not protect against attacks that does not specifically target the protected facing. For example, the Ion Shield cannot protect against Barrage and Vector Strikes that hits the Knight’s side armour but not specifically the side that is being protected.
20.1. Ion Shield and attacks without an origin
An Ion Shield does not protect against attacks that does not specifically target the protected facing. For example, the Ion Shield cannot protect against Barrage and Vector Strikes that hits the Knight’s side armour but not specifically the side that is being protected.
Där ser man och jag sitter i den nedrans gruppen... 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Hylander skrev:Där ser man och jag sitter i den nedrans gruppen...
Jag med
Vi är uppenbarligen proffs på det här spelet!
Flogger skrev:Hylander skrev:Där ser man och jag sitter i den nedrans gruppen...
Jag med![]()
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag behöver nog inte ens kommentera detta vid det här laget...drullpällar!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Men vafan, Flogger.... Vi hade ju kul!! 
Hylander skrev:Men vafan, Flogger.... Vi hade ju kul!!
THE MOST IMPORTANT RULE!