PF+enfeeble, AoR+Warp Sp, Infilitrate, Scout move, Split Fir

Regelfrågor och förslag på husregler
Newyn

PF+enfeeble, AoR+Warp Sp, Infilitrate, Scout move, Split Fir

Inlägg av Newyn »

1: En TWC som har Power fist och får enfeeble på sig har S 8 eller 9? Har för mig 9 men är inte säker.

2: En Wolf lord med Armour of Russ som står i Chalange med en psyker som har I 8+Warp speed, slår på I 5 eller 6?
Armour of Russ sänker I med 5 i challange.

3: När sätter man enheter som har Infiltrate i reserv? På vanlig deployment eller i Infilitrate deployment?
Om det sker i Infiltrate kan de då joina en HQ som är i reserv för att t.ex. outflanka? Eller hoppa in i en icke dedicated transport.

4: När man gör ett scout move ska man räkna in höjdskillnad i 6/12"? Våningar i ruiner, kullar etc.

5: När en enhet med Split fire ska skjuta, ska man säga vilka mål man ska skjuta på med hela gruppen först eller på något annat sätt? Påverkar om man vill Jinka etc
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: PF+enfeeble, AoR+Warp Sp, Infilitrate, Scout move, Split

Inlägg av DHettNeck »

1: En TWC som har Power fist och får enfeeble på sig har S 8 eller 9? Har för mig 9 men är inte säker.
Str 9.

2: En Wolf lord med Armour of Russ som står i Chalange med en psyker som har I 8+Warp speed, slår på I 5 eller 6?
Armour of Russ sänker I med 5 i challange.
I6.

3: När sätter man enheter som har Infiltrate i reserv? På vanlig deployment eller i Infilitrate deployment?
Om det sker i Infiltrate kan de då joina en HQ som är i reserv för att t.ex. outflanka? Eller hoppa in i en icke dedicated transport.
Under den vanliga deploymenten.

4: När man gör ett scout move ska man räkna in höjdskillnad i 6/12"? Våningar i ruiner, kullar etc.
Ja.

5: När en enhet med Split fire ska skjuta, ska man säga vilka mål man ska skjuta på med hela gruppen först eller på något annat sätt? Påverkar om man vill Jinka etc.
Du declarear alla mål innan du skjuter något alls.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag tror no2 beror på vems tur det är. Blir i5 i din tur(väljer att warpspeed går först) i6 i motståndarens(russ går först)

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Jag tror no2 beror på vems tur det är. Blir i5 i din tur(väljer att warpspeed går först) i6 i motståndarens(russ går först)
Nej. Ordningen dom appliceras spelar ingen roll. Du applicerar ALLA modifiers innan du kappar In på 10.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Newyn

Inlägg av Newyn »

5: Följd fråga. När jag sagt att första modellens ska skjuta på en enheten ska hen säga då eller när man sagt vart resten ska skjuta för jink?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Newyn skrev:5: Följd fråga. När jag sagt att första modellens ska skjuta på en enheten ska hen säga då eller när man sagt vart resten ska skjuta för jink?
Du ska ange alla mål samtidigt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Newyn

Inlägg av Newyn »

K
Tackar för snabba svar.
Svaren var som jag trodde vilket för det mesta är trevligt.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

DHettNeck skrev:4: När man gör ett scout move ska man räkna in höjdskillnad i 6/12"? Våningar i ruiner, kullar etc.
Ja..
Scoute ger dig möjligheten för en scout redeploy. En redeploy tolkar jag som att det inte är en movement utan man deployar om modellerna 6"-12" beroende på vilken unit type man är. Där av ser jag mer det som en 6"-12" bubbla som man ställer om.

För en scout redeploy triggar ju inte dangerous terraintest då det inte är en movement. Och du kan inte disembarka då du inte utför en movement utan en scout redeploy.

Skriv svar