Måla på sprue?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
MrCheeze

Måla på sprue?

Inlägg av MrCheeze »

hur många här rengör moldlines preparerar och gör allt sånt & målar allt på sprue .. eller iallafall 85% av armén? jag gör det & detta händer!

grejen är att då jag målar & stoppar ihop modellerna sen dvs att dom är på sprue fortfarande så fixxar områdera där man skär av så säger folk oftast "fan va du är noga" och då tror dom att jag målat dom ihopsatta ..

nån som har samma erfarenhet?

/Gorkamorka!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Serpent

Re: Måla på sprue?

Inlägg av Serpent »

Nej.

De få gånger jag har gett mig på att måla på sprue (oftast sköldar och liknande), så har det först varit ett jävla meck att få loss prylarna utan att förstöra målningen, sedan att få det jämnt färgmässigt när man ska täcka skärpunkterna.

Jag har målat saker separat och satt ihop dem efteråt tidigare, men numera sätter jag ihop så mycket som möjligt innan jag sprayar och målar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Jacke

Inlägg av Jacke »

Jag brukar limma hela modellen, minus boltern och backpacken som jag målar separat innan jag limmar dit dem. Det underlättar enormt mycket när man drybrushar, samt att det blir enklare att komma åt bröstplåten och ryggen.

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Kaske skulle ha formulerat mig såhär! ..

Kroppar ben & bål bygger jag ihop samt basar basen med bitarna som ska vara sand men resten målar jag oftast som allt på sprue! ...

Drybruschar en hel del så jag har märkt att det är effekivast för mig! ..

Men smaken är som baken :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Skriv svar