Jag har en Chaos Sorcerer på Chaos Bike med Prophets of the Voices från Crimson Slaughtercodexet.
Med den prylen så får han bl.a. Slaves to the Voicesregeln, och via utfall två på den så byter han enhetstyp från Infantery till Beast.
Men vad händer då om han är Bike? Blir han Beast ändå? Det påverkar rätt mycket hur man spelar honom eftersom han inte kan turboboosta som Beast...
Nån som vet?
Crimson Slaughter - Prophets of the Voicesfråga
Crimson Slaughter - Prophets of the Voicesfråga
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves
Re: Crimson Slaughter - Prophets of the Voicesfråga
Regeln påverkar bara Infantry. Är du inte Infantry blir du inte Beast. Inte svårare än så tycker jag 
Det vore ju fint om det var så.
Skönt att GW inte kunde inkludera den lilla möjligheten att enhetstypen kunde bytas i regeln och vad som händer då...
Skönt att GW inte kunde inkludera den lilla möjligheten att enhetstypen kunde bytas i regeln och vad som händer då...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
De har ju regeln i sin helhet eftersom det bara gäller Infantry så egentligen behövs det inget mer om hur den påverkar alla andra möjliga enhetstyper (den gör det inte alls:p). Annars hade det nog helt enkelt stått "the model/unit changes its unit type to Beast" rakt av 
- Lottomannen
Hela den nya tabellen i CS är kul men knasig. Jag har försökt undersöka vad som händer om de skulle bli beasts i en rhino.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
I en äldre edition vet jag att man var tvungen att omedelbart sitta ur fordonet om man förvandlades till något som inte får åka med...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.