Rage och Black rage
Rage och Black rage
Är Rage ur BBB att se som samma sak som Black rage ur BA codex? Eller ska man separera dem?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!
Re: Rage och Black rage
Så länge det inte står "Black Rage - See the Rage USR in the 40k Rulebook" eller liknande så är de olika regler. Har inte sett nya BA codexet i sin helhet men efter vad jag har hört är det inte alls samma sak.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nja jag tänkte inte på nya codex utan den som finns nu. Där står det black rage utan hänvisning till BBB. Men Rage och black rag funkar lite olika med TLoS det var därför jag undrade hur man ska köra den....
Codex går alltid före regelbok, även om reglerna verkar likadana. Dock är det väll bara en issue ett par veckor till.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Black Rage är en helt egen specialregel som ger enheten Rending-attacker i närstrid och dess Rage-move kan nullas genom att ha en Chaplain inom 6". Inget av detta kan jämföras med BBBs USR Rage. GW har ju dessutom gett de två specialreglerna olika namn. Rage fanns även i 4th ed.
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Det jag funderar på är om man med Black Rage, som den är formulerad, alltid behöver flytta mot närmsta modellen, det är mest intressant om du inte har TLoS till den. Det står inte på Black Rage att du behöver det elelr inte. Medansd på Rage står det att du måste springa mot närmsta synliga modell.
Så min fråga är väl mer så här: Måste man ha TLoS till en modell för att sporinga mot den som BA eller springer man mot den närmsta modellen även om man "inte ser" den. Inte så relevant för tex dc men för en dc dread i pod kan det vara av intresse att veta hur man gör.
Så min fråga är väl mer så här: Måste man ha TLoS till en modell för att sporinga mot den som BA eller springer man mot den närmsta modellen även om man "inte ser" den. Inte så relevant för tex dc men för en dc dread i pod kan det vara av intresse att veta hur man gör.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Mot närmsta oavsett om du ser den eller inte. Men helt ärligt, det kommer ett nytt codex om typ 9 dar... 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag vet, men jag ska köra BA på GC... så Black Rage funkar annorlunda än Rage. Bra då vet jag det att TLoS inte spelar in där.