Stort tack för helgen!
Min återkoppling är ur perspektivet att detta var min första turnering, så kan vara värt att ha i beaktande. Jag har dock en hel del erfarenhet från arrangemang och event från andra sammanhang.
Ros:
+ Maten var fantastiskt bra. Papptallriken sänkte förväntningarna så det blev en riktigt bra upplevelse, speciellt med lammet. Mums!
+ Bra service/kundfokus från serveringspersonalen. Backning på middagen för 40:- är mer än lovligt prisvärt.
+ Bra "set" - allt kändes nästintill helt sömlöst, välplanerat och arrangerat med hjärta, hjärna och omsorg om deltagarna.
+ Hotellrabatt - riktigt grymt mervärde.
+ Terrängen. Jag lovade att ge beröm till Conny (vill jag minnas?) för detta, så nu gör jag det. Conny - du är grym! Jag spanade direkt in in ruinen på mittenbordet med avställningsplatsoch Necronsbordet - och fick spela mina sista två matcher på dessa. Ren lycka

+ Tiden kvar på match känns som att det gick ändå rätt bra att hålla koll på själv. Men det är klart, om man har en förmåga att bli uppslukad så kan det kanske behövas , om inte annat som en reminder för att speeda på.
+ En riktigt skön och öppen stämning. Riktigt härligt. Nånstans fanns väl en liten oro för att hamna lite utanför som nykomling. Det fick stryka på foten rejält.
+ Spelarna. En hel del bra motstånd, vilket är enormt utvecklande. Superkul!
+ Scenen och utsikten.
+ Bra pris och mycket värde för pengarna.
+ Kul med lite extramys, som tävlingen efter middagen i lördags. Tyvärr fick vi inga svar i vårt lag, vilket vi skyller på mutebesvärjelsen grannbordet la på oss.
+ Flogger. En härlig karaktär som får sammanhanget att lyfta det där lilla extra.
Kan lägga till mycket mer, men det är mer utifrån min personliga upplevelse kring bra ressällskap, mina matcher etc så det lämnar vi därhän.
Ris (Eller tänkbara förbättringar för perfektionisten, vilket inte finns i 40k va?):
En liten extra avställningskant som något av borden hade, skulle vara fullkomligt suveränt.
Om nån har en projektor kan man ju dra upp lite 40k-bilder, poängställning, kommande matchningslistan och klocka på nån vägg. Möjligt att lokalen är lite för ljus.
Att det var så roligt att jag snart vill åka igen på turnering. Det är ett ris, eftersom tiden är en utmaning
EDIT: att jag inte hade koll på ETC TO som nämns ovan. Lovar bättring där. Nästa gång har jag egna ETC-kort med.
För de som är mer erfarna finns det kanske saker kopplade till upplägg, lottning etc som kan bli bättre men det har jag för lite turneringserfarenhet för att ha några åsikter om. Jag tyckte det fungerade bra.
Jag är helnöjd!
Så - återigen - stort tack till alla inblandade som bidrog!