finns det en regel som gör att en viss enhet inte kan gå till grund?
mao, kan alla infanterister go to grund?
rage? stupid? (spawns) konstiga dark eldar?
gone to ground
-
the godfather
Re: gone to ground
Det finns vissa enheter som har regler om att de inte kan gå to the ground, men annars tror jag inte att det finns några hinder.
Monstrous Creatures kan inte göra det, vilket även innebär att de inte kan bli pinnade. (Även om de allra flesta är Fearless i vilket fall.)
Om man har Turbo-Boostat kan man inte göra det, och klarar automatiskt alla pinning tests.
Om man har Turbo-Boostat kan man inte göra det, och klarar automatiskt alla pinning tests.
-
Simon Talltorp
headwar: bara för att man har turboboostat så innebär det inte att man inte kan bli pinnad, Du får inte frivilligt gå till marken i din runda men du kan ju bli tvingad i motståndarens runda. Annars skulle man ju inte kunna bli assaultad av motståndaren heller eller kan man bara inte själv slå i motståndarens runda men bli slagen på?
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
Turboboost har en special regel som säger att man är immun mot pinning test 
s. 76, lilla regelboken.
Turbo-boosters:
"...In that enemy shooting phase, however, bikers lose the ability of going to ground, and automatically pass Pinning tests..."
s. 76, lilla regelboken.
Turbo-boosters:
"...In that enemy shooting phase, however, bikers lose the ability of going to ground, and automatically pass Pinning tests..."
Alexander Merinen
-
Simon Talltorp
okej, jag hade fel, sooooryyyy... 
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....