Assassins
Re: Assassins
Nej då, det är bara halva reglerna. Det ser likadant ut i digitala (fler sidor än 1 per assassin).
Deras vapenregler är inte med på sidorna.Flogger skrev:Hat vindicare tappat sin häftiga ammo?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Hoppas ryktet om att dom kommer släppa figurerna separat stämmer, känns värdelöst att pröjsa 900 spänn för fyra plastgubbar (det där brädspelet lär jag aldrig spela och kaosgubbarna känns som dom bara skulle hamna på detw grå plastberget).
Man vet aldrig, men det skulle förvåna mig om de inte släpptes. Antagligen när lådan har sålt slut.
Annars tycker jag att priset på lådan är rimligt. Kanske lite lite prylar i den jämfört med andra snyggbrädspel i samma prisklass, men å andra sidan bra mycket snyggare figurer. Fast det förutsätter ju att man får användning för själva spelet också. Perfekt att lira med barnen tycker jag.
Annars tycker jag att priset på lådan är rimligt. Kanske lite lite prylar i den jämfört med andra snyggbrädspel i samma prisklass, men å andra sidan bra mycket snyggare figurer. Fast det förutsätter ju att man får användning för själva spelet också. Perfekt att lira med barnen tycker jag.
Utan att ha läst spelet, bara tittat på bilder, så får jag lite Imperial Assault- vibbar.
Har beställt ett ex iaf.... så det lär bli premiärspel under LinCon.
GW's pre- orders är för övrigt skönt inkonsekventa. Förra veckan bokade jag ett Eldarcodex och kunde göra det redan strax efter 23 på fredagen. Den här gången dröjde det till runt 11 på lördagen innan man kunde beställa.
Har beställt ett ex iaf.... så det lär bli premiärspel under LinCon.
GW's pre- orders är för övrigt skönt inkonsekventa. Förra veckan bokade jag ett Eldarcodex och kunde göra det redan strax efter 23 på fredagen. Den här gången dröjde det till runt 11 på lördagen innan man kunde beställa.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Det har under längre tid varit fredag kväll, men de har ändrat till lördag 11.00 till det här släppet. Vet inte om det är permanent eller tillfälligt.Yabob skrev:GW's pre- orders är för övrigt skönt inkonsekventa. Förra veckan bokade jag ett Eldarcodex och kunde göra det redan strax efter 23 på fredagen. Den här gången dröjde det till runt 11 på lördagen innan man kunde beställa.
-
Elevatorlake
Har hört att det är permanent för att om man förbeställer i butik ska man kunna hämta sina beställningar från föregående vecka samtidigt som man lägger sin nya beställning.Anton skrev:Det har under längre tid varit fredag kväll, men de har ändrat till lördag 11.00 till det här släppet. Vet inte om det är permanent eller tillfälligt.Yabob skrev:GW's pre- orders är för övrigt skönt inkonsekventa. Förra veckan bokade jag ett Eldarcodex och kunde göra det redan strax efter 23 på fredagen. Den här gången dröjde det till runt 11 på lördagen innan man kunde beställa.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- NilssonHarHund
Jag misstänker att gw hade tänkt göra en tidigare release men fick tekniska problem och backade. Tidigt lördag morgon fanns alla pre orders uppe men listades alla som out of stock. Någon stund senare var förstsidan återställd till att ha alla eldar pre orders igen.
Jag larvade mig ner till butiken och högg en låda i går. Assassins är verkligen inga lättbyggda nybörjarmodeller som man kanske kunde vänta sig. Många delar, riktigt välgjorda och stämningsfulla. Och dynamiken i Eversorn är verkligen något extra. Helt klart bland de allra bästa plastfigurer GW har gjort.
Alla fyra har egna små sprues i perfekt storlek för ett blisterpack och de har den nya basstorleken halvvägs mellan 25 och 40 mm. Fast det har de Chaos Space Marines som medföljer också.
Övriga spelkomponenter är väldigt fina men de hade kunnat göra så mycket mer med reglerna. Det finns bara ett uppdrag att spela och även om det verkar väldigt roligt blir det en begränsning i längden. Jag jämför med Warhammer Quest som hade sex olika uppdragsrum med sex uppdrag till varje och en halv bibel med extraregler så att man kunde använda alla badguys man råkade ha i hyllan.
Alla fyra har egna små sprues i perfekt storlek för ett blisterpack och de har den nya basstorleken halvvägs mellan 25 och 40 mm. Fast det har de Chaos Space Marines som medföljer också.
Övriga spelkomponenter är väldigt fina men de hade kunnat göra så mycket mer med reglerna. Det finns bara ett uppdrag att spela och även om det verkar väldigt roligt blir det en begränsning i längden. Jag jämför med Warhammer Quest som hade sex olika uppdragsrum med sex uppdrag till varje och en halv bibel med extraregler så att man kunde använda alla badguys man råkade ha i hyllan.