tank och sponsons line of sight
-
byggare bob
tank och sponsons line of sight
tänkte på en grej när en kille på föreningen limmade sin land raider redeemer
en land raiders sponsons kan bara vridas 90¤ men om man inte limmar dit
pansar biten på utsidan av sponsons så kan man vrida den nästan 180¤
är det helt enligt reglerna att man kan strunta i att limma fast den delen så att man
har en längre los trots att modellen inte ska kunna det egentligen?
en land raiders sponsons kan bara vridas 90¤ men om man inte limmar dit
pansar biten på utsidan av sponsons så kan man vrida den nästan 180¤
är det helt enligt reglerna att man kan strunta i att limma fast den delen så att man
har en längre los trots att modellen inte ska kunna det egentligen?
Re: tank och sponsons line of sight
Nej det ska inte spelas någon roll om du limmar eller inte, alla vapen har den arc of fire som den skulle ha ifall den inte var limmad (eller hur det ser ut att vara om den inte går att ha olimmad). Endast om det är ett hull-mounted vapen som man använder en annan regel (45* vinkel)
Nu har jag faktiskt aldrig sett en redeemer på nära håll, men på bild ser den ut att ha samma arc of fire som en vanlig LR, vilket är lite mer än 180*. En Crusaders sponsons har tyvärr sämre arc of fire eftersom man inte kan vrida dem bakåt, men man kan vrida dem lite längre framåt.
EDIT: oj läste din fråga fel. Det verkar vara mycket mysko, och ostigt modellerande. Rent tekniskt sett är det faktiskt tillåtet (men det är också "tillåtet" att göra andra riktigt knäppa grejer med modellerna), men jag tror många inte skulle bli så glada om de skulle möta något sånt. Man ska inte riktigt kunna bygga till sig fördelar, det är både lite fult och omoraliskt.
Nu har jag faktiskt aldrig sett en redeemer på nära håll, men på bild ser den ut att ha samma arc of fire som en vanlig LR, vilket är lite mer än 180*. En Crusaders sponsons har tyvärr sämre arc of fire eftersom man inte kan vrida dem bakåt, men man kan vrida dem lite längre framåt.
EDIT: oj läste din fråga fel. Det verkar vara mycket mysko, och ostigt modellerande. Rent tekniskt sett är det faktiskt tillåtet (men det är också "tillåtet" att göra andra riktigt knäppa grejer med modellerna), men jag tror många inte skulle bli så glada om de skulle möta något sånt. Man ska inte riktigt kunna bygga till sig fördelar, det är både lite fult och omoraliskt.
Alexander Merinen
Som reglerna är skrivna så har den den arc som man rent fysiskt kan vrida den till på modellen. Är den limmad så att man inte kan vrida den alls så räknas det dock att den har fire arc "som det ser ut att den skulle ha". Tack GW.
Hmm. Efter att ha läst lite noggrannare så skulle jag nog säga att en Redeemer har 180+ grader fire arc, trots att plåten hindrar den från att vrida runt så mycket. (Se sidan 59.)
Norpar tråden lite, då det verkar löst sig.
Landspeeder med turret på undersidan, skjuta 360 va?
Vad händer om den immobiliserar och sålunda ligger på sin turret? Visserligen så behöver man inte ta bort basen på den, men om man gör det? RAWa den ni!
Landspeeder med turret på undersidan, skjuta 360 va?
Vad händer om den immobiliserar och sålunda ligger på sin turret? Visserligen så behöver man inte ta bort basen på den, men om man gör det? RAWa den ni!
RAW tolkningen på det är lite små rolig.. har du inte limmat fast basen på modellen så ska du ta bort den och då kan du antagligen inte skjuta bakåt i och med att backpartiet av speedern kommer att ligga i vägen...
Har du däremot limmat fast basen så kan du skjuta bakåt..
Bra att GW har skrivit att reglerna för en modell är helt olika beroende på om man limmat fast vissa bitar eller inte..
Har du däremot limmat fast basen så kan du skjuta bakåt..
Bra att GW har skrivit att reglerna för en modell är helt olika beroende på om man limmat fast vissa bitar eller inte..
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Vilken LS har ett turret på undersidan?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det blir roligare när man sätter sponsona på en sida, bredsida attack!

speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
- Jimmy Johansson
Alla med 2 vapen utom just typhoon antar jag.DHettNeck skrev:Vilken LS har ett turret på undersidan?
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()