Johannesson skrev:
...
Ett annat problem är att tanken tycks vara att komp 15 typ ska vara en "snäll" lista men listor på 15 är ju rätt mycket hårdare än listor vanligen varit på Gothcon.
...
Jag ser gärna komp 15 som en nedre gräns men det blir ju inte så...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag tycker också raveners är sämre än shrikes och man kan plocka på dem wxtra flesh hooks och adrenal/toxin utan kompminus så komp/poäng vinner shrikes också om man vill komma undan en gräns. Likadant med termagaunts som kan köra 20 devilgaunts och 10 termagants för samma straff som 30 termagants.
hur tänkte ni när ni dubblade kompminuset på objectiv securd raider/venoms?
Så hemska är inte warriors och wyches så de ska kompa oändligt mycket hårdare än trueborn och incubi. Ut ett komp perspektiv blir det ju bättre komp om man tar grotesquer i stället för 5warriors med blaster
nu när jag läser vad jag själv skrivigt är det en bra fråga, så går det när man skriver och räknar samtidigt :p
Vad jag vill koma fram till är att jag tycker att "-2 if os" på raider och venoms är lite väl högt.
nu mera kompar en 5 warriors med blaster i venom -12
Samtidigt som ett gäng trouborne med 4blaster i venom är -12
jag vet vilken enhet jag helst tar :p
Eftersom jag gärna skjuter med både venom och innehåll på den andra spelarens pjäser, så spelar os mindre roll fören till de sista rundorna, och då är sannolikheten att venomen är död ganska stor. Det är j trots allt ett av de klenaste fordonen i spelet.