Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Herr Avatar
Re: Kompen på Gothcon
Tjena,
Jag är väldigt sugen på att spela Harlequins på Gothcon. Kommer ni att hinna kompa det nya codexet innan listorna ska vara inskickade?
Ha det fint
Jag är väldigt sugen på att spela Harlequins på Gothcon. Kommer ni att hinna kompa det nya codexet innan listorna ska vara inskickade?
Ha det fint
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Kanske. Beror lite på om jag får tag på en codex utan att betala 300:-plus för den...Herr Avatar skrev:Tjena,
Ha det fint
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Blood Angels
Inget minus för Heavy Flamer? Stämmer detta?
Hur är det med detachments (eller vad det nu kallas)? Får jag spela Baal Strike Force och hur kompar den i så fall? Det står inget i mallen, vad jag kan se.
Hur är det med detachments (eller vad det nu kallas)? Får jag spela Baal Strike Force och hur kompar den i så fall? Det står inget i mallen, vad jag kan se.
- DHettNeck
Heavy flamer kommer i nästa mall.Ogge skrev:Blood Angels
De deatchments man får välja på är de som finns i codex/supplement codex. Står dom inte med i kompmallen ger dom inga extra minus. DOCK så är inga dataslates/kampanjsaker med i kompmallen, så saker från baal böckerna är inte tillåtna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Flygmaskin
Jao! Är det inte bättre att låta spannet vara stort i hårdhet och istället justera med hårdare aktiv komp?
Jag byggt en armé under en längre tid som är tänkt att göra premiär på GC. Jag kompar nu 11 på listan och eftersom den är nybyggd/under konstruktion har jag inte några modeller att switcha med. Skulle tröskeln hoppa upp till 15/20 blir armén ospelbar. Det skulle vara enormt tråkigt.
Jag menar givet vis inte att kompen skall rätta sig efter min lista, men det är säkert inte bara jag som haft ett lattjo projekt tilltänkt till GC. Därför tycker jag ett brett kompspann är att föredra framför en hög tröskel.
Jag byggt en armé under en längre tid som är tänkt att göra premiär på GC. Jag kompar nu 11 på listan och eftersom den är nybyggd/under konstruktion har jag inte några modeller att switcha med. Skulle tröskeln hoppa upp till 15/20 blir armén ospelbar. Det skulle vara enormt tråkigt.
Jag menar givet vis inte att kompen skall rätta sig efter min lista, men det är säkert inte bara jag som haft ett lattjo projekt tilltänkt till GC. Därför tycker jag ett brett kompspann är att föredra framför en hög tröskel.
Människomat, till exempel spannmål.
+1Flygmaskin skrev:Jao! Är det inte bättre att låta spannet vara stort i hårdhet och istället justera med hårdare aktiv komp?
Sitter i precis samma sits. Har jobbat väldigt länge med armén och kommer ha svårt att byta såhär sent. Ligger också mellan 10-15 i nuvarande utkast (tror det är 13 eller så)
Jag förstår inte hur folk kan ha arméer som inte går att ändra på innan mallen är satt?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
- DHettNeck
Mallen är ett ganska nytt påfund. Jag gissar att dessa personer började på sina arméer innan det ens fanns en mall och tyckte att deras listor borde funkat bra med vanlig GC-komp.Enochia skrev:Jag förstår inte hur folk kan ha arméer som inte går att ändra på innan mallen är satt?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Är det 10-20 bör varje kompsteg ge fördel, inte varannat. Annars finns det verkligen ingen anledning att spela något annat än komp 10 (känns det som).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Flygmaskin
Precis!DHettNeck skrev:Mallen är ett ganska nytt påfund. Jag gissar att dessa personer började på sina arméer innan det ens fanns en mall och tyckte att deras listor borde funkat bra med vanlig GC-komp.Enochia skrev:Jag förstår inte hur folk kan ha arméer som inte går att ändra på innan mallen är satt?
Människomat, till exempel spannmål.