Missions

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Blom

Re: Missions

Inlägg av Blom »

Som jag trodde om mission 3 då.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Mortarion skrev:
Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring?
För objektiv finns ingen outscoring, nej. Men för quarters finns det.
Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Bah, det står "quarters" och någon annanstans på sidan står det "Normal rules". Ni kan inte på allvar mena att man ska behöva läsa uppdragen!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.
Vettigt tycker jag, orkerna behöver den boosten.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Jocke Rapp skrev:
Mortarion skrev:
Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring?
För objektiv finns ingen outscoring, nej. Men för quarters finns det.
Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.
Utan outscoring på quarters är det nästan omöjligt att ta mission-poäng om man inte wipar motståndaren. Det blir lite samma sak som att köra utan mission.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Egentligen en allmän regelfråga, men den blev lite extra aktuell med tanke på Tactical decision på uppdrag 1.

Om en enhet är scoring, och joinar/blir joinad av en annan enhet (någon av enheterna är en IC alltså), kan man då mäta från en modell i den icke-scorande enheten för att avgöra om man är tillräckligt nära för att claima ett objektiv?

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

HeadWar skrev:Egentligen en allmän regelfråga, men den blev lite extra aktuell med tanke på Tactical decision på uppdrag 1.

Om en enhet är scoring, och joinar/blir joinad av en annan enhet (någon av enheterna är en IC alltså), kan man då mäta från en modell i den icke-scorande enheten för att avgöra om man är tillräckligt nära för att claima ett objektiv?
Om en IC joinar en enhet så blir han en del av den enheten. Så du kan mäta från honom till objektiv, flaggor, KFF-bubblor, fiender eller vad du nu vill mäta till.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?
Alexander Merinen

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Zurken skrev:Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?
Nej, han blir en del av icke-scoring-enheten, inte tvärt om. Däremot får jag fundera lite på om han blir av med sin scoringförmåga.

Blom

Inlägg av Blom »

Mortarion skrev:
Zurken skrev:Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?
Nej, han blir en del av icke-scoring-enheten, inte tvärt om. Däremot får jag fundera lite på om han blir av med sin scoringförmåga.
Notera att jag kan vara helt ute och cyckla nu men; en IC som är fearless som joinar en enhet som inte är fearless då tappar väll IC sitt fearless, borde väll vara samma sak med scoring.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar