Missions
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Re: Missions
Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.Mortarion skrev:För objektiv finns ingen outscoring, nej. Men för quarters finns det.Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring?
Bah, det står "quarters" och någon annanstans på sidan står det "Normal rules". Ni kan inte på allvar mena att man ska behöva läsa uppdragen!
Vettigt tycker jag, orkerna behöver den boosten.Jocke Rapp skrev:Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.
Utan outscoring på quarters är det nästan omöjligt att ta mission-poäng om man inte wipar motståndaren. Det blir lite samma sak som att köra utan mission.Jocke Rapp skrev:Oj, nu såg jag det. Dyra men prisvärda troops är the shit i quarters kan man säga.Mortarion skrev:För objektiv finns ingen outscoring, nej. Men för quarters finns det.Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring?
Egentligen en allmän regelfråga, men den blev lite extra aktuell med tanke på Tactical decision på uppdrag 1.
Om en enhet är scoring, och joinar/blir joinad av en annan enhet (någon av enheterna är en IC alltså), kan man då mäta från en modell i den icke-scorande enheten för att avgöra om man är tillräckligt nära för att claima ett objektiv?
Om en enhet är scoring, och joinar/blir joinad av en annan enhet (någon av enheterna är en IC alltså), kan man då mäta från en modell i den icke-scorande enheten för att avgöra om man är tillräckligt nära för att claima ett objektiv?
Om en IC joinar en enhet så blir han en del av den enheten. Så du kan mäta från honom till objektiv, flaggor, KFF-bubblor, fiender eller vad du nu vill mäta till.HeadWar skrev:Egentligen en allmän regelfråga, men den blev lite extra aktuell med tanke på Tactical decision på uppdrag 1.
Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?
Alexander Merinen
Nej, han blir en del av icke-scoring-enheten, inte tvärt om. Däremot får jag fundera lite på om han blir av med sin scoringförmåga.Zurken skrev:Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?
Notera att jag kan vara helt ute och cyckla nu men; en IC som är fearless som joinar en enhet som inte är fearless då tappar väll IC sitt fearless, borde väll vara samma sak med scoring.Mortarion skrev:Nej, han blir en del av icke-scoring-enheten, inte tvärt om. Däremot får jag fundera lite på om han blir av med sin scoringförmåga.Zurken skrev:Frågan är väl mer om en Scoring IC joinar en icke-scoring enhet. Blir hela icke-scoring enheten scoring då pga. att ICn som joinade är scoring?